اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تحصیل نیم میلیون دانش آموز ابتدایی در خوزستان

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیم میلیون از دانش‌آموزان ابتدایی کشور در خوزستان مشغول به تحصیل هستند، گفت: آمار پوشش تحصیلی پایه اول ابتدایی در خوزستان۱/۱۷ صدم از میانگین کشوری بالاتر است.

تحصیل نیم میلیون دانش آموز ابتدایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کارگروه ارتقا بخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان امروز با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیم میلیون از دانش‌آموزان ابتدایی کشور در خوزستان مشغول به تحصیل هستند اظهار کرد: آمار پوشش تحصیلی پایه اول ابتدایی در خوزستان ۹۹ درصد و ۱/۱۷ صدم از میانگین کشوری بالاتر است همچنین ۵۸۲ هزار و ۲۹۲ دانش‌آموز مقطع ابتدایی در قالب ۵ هزار و ۱۷۵ مدرسه در خوزستان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: این آمار ضرورت توجه هر چه بیشتر متولیان تعلیم و تربیت به شاخص‌های کیفی این استان را نشان می‌دهد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به اجرای طرح جامع پوشش پیش‌‌دبستانی در خوزستان عنوان کرد: اجرای این طرح در خوزستان از نظر توسعه کمی و کیفی طی این دوره توانست رتبه اول کشوری را به دست آورد.

وی افزود: اقدمات صورت گرفته در حوزه پیش دبستانی بی شک زمینه‌ساز ارتقای شاخص‌های آموزشی در ۱۰ سال آینده خواهد شد زیرا توسعه آموزش و پرورش استان از پیش‌دبستانی آغاز می‌شود.

حکیم‌زاده بیان کرد: ما با همفکری باید مشکلات را حل کنیم چرا که خوزستان برگردن ما حق دارد و اگر خوزستان و مردمانش نبودند ما امروز در هیچ کجای ایران امنیت نداشتیم.

وی افزود: تدوین سند چشم‌انداز توسعه آموزش و پرورش خوزستان یک کار جهادی و بر اساس داده های میدانی است که  در همین راستا کارگروه ویژه وزارتی تدوین این سند، به دنبال تبدیل آن به یک مدل توسعه‌ای برای سایر مناطق کشور است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول