اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

۹۰ درصد اتوبوس‌های ارومیه فرسوده هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ۹۰ درصد اتوبوس‌های ارومیه فرسوده هستند.

۹۰ درصد اتوبوس‌های ارومیه فرسوده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مهران نظری امروز در نشست خبری که در سالن کنفراس این اداره برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه، ۱۲۷۱/۳۱ سانتی متر است که روند رو به رشد داشته است که با توجه به بارندگی‌های اخیر، اکنون ۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون متر مکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد.

وی افزود: صرفا بارندگی، دلیل افزایش سطح تراز دریاچه ارومیه نبوده و اقداماتی که سازمان محیط زیست برای احیای دریاچه ارومیه انجام داده‌ نیز قابل تقدیر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان محیط زیست نمایشگاه محیط زیست در تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: نوزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست از تاریخ ۱۴ تا ۱۷ اسفندماه ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است

وی به اقدامات سازمان محیط زیست در راستای کنترل و سنجش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: گزارش مستمر کیفیت هوا، راه‌اندازی سامانه جامع پایش کیفیت آلودگی هوا، اطلاع‌رسانی کیفیت ها در فضای مجازی، اعلام هشدارهای لازم در زمان آلودگی در زمان وقوع بحران است.

نظری عنوان کرد: آذربایجان‌غربی دارای ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است که پنج ایستگاه آن مربوط به کلانشهر ارومیه بوده و یک ایستگاه پایش گرد و غبار در پارک ملی دریاچه ارومیه در مجتمع باری و چهار ایستگاه نیز در شهر سلماس، خوی، سردشت و بوکان ایجاد شده است که برای شهرستان‌های ماکو و مهاباد ساختمان‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: مشکل اصلی ایستگاه‌های سنجش، تعمیر، تجهیز و نگهداری ایستگاه ها است که به دلیل تحریم‌ها امکان تهیه و تعمیر دستگاه‌ها وجود ندارد.

وی  با اشاره به وضعیت آلودگی شهر ارومیه، تصریح کرد: طبق بررسی آماری انجام شده امسال هوای ارومیه ۶۵ روز پاک، ۲۲۹ روز سالم و قابل قبول، که سال گذشته ۲۵۶ روز بود و هچنین، ۱۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم بود و در مجموع، امسال تعداد روزهای سالم نسبت به سال گذشته قابل قبول است.

نظری با اشاره به اهمیت آموزش و آگاه سازی شهروندان در بحث کاهش آلایندگی هوای شهرها، خاطرنشان کرد: توجه به توسعه سرانه کمربند سبز شهر، بسترسازی شهری برای تمایل به دوچرخه‌سواری، نوسازی خودروهای فرسوده و ناوگان حمل و نقل عمومی، تجدید نظر در استانداردهای معاینه فنی خودروها و افزایش ارائه خدمات الکترونیک به منظور کاهش تردد مردم در شهرها از عوامل موثر در کاهش آلودگی شهرها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه از تعداد ۳۴۲ دستگاه اتوبوس ۹۰ درصد آن فرسوده هستند، عنوان کرد: همچنین از تعداد ۵ هزار و ۲۰ تاکسی، ۶۵ درصد ناوگان تاکسی فرسوده بوده که منبع اصلی آلودگی هوا در استان ناوگان عمومی و تاکسی‌ها است.

انتهای پیام/۶۱۰۳۰
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول