به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کیوان بربند مسؤول سازمان فضای مجازی بسیج البرز در مراسم افتتاحیه اولین و بزرگترین رویداد تخصصی فعالان فضای مجازی بسیجِ استان که صبح امروز در کانون شهید سبحانی کرج برگزار شدگفت: تولید محتوای دیجیتال کلیدیترین مسئله ای است که معادله حاکمیت دشمن بر فضای مجازی را تغییر میدهد زیرا اگر تولید خوب وجود نداشته باشد ولو اینکه تیم های انتشاری خوبی داشته باشیم نتیجه شایستهای به دست نمیآوریم.
بربند افزود:در مقوله فضای مجازی گفته میشود که عرصه، عرصه جنگ بوده و دشمن نفوذ کرده است و همه به لزومِ فعالیت در بحث فضای مجازی واقف هستند اما اقدام عملیاتی انجام نمیشود و صرفا در حد حرف و شعار باقی میماند.
وی تصریح کرد: متاسفانه حاکمیت فضای مجازی به لحاظ زیر ساخت و محتوا با طرفهای خارجی است و کسانی که دستی بر آتش دارند، این مسئله را درک میکنند، همچنین جذابیتها و مولفههایی که دشمن در اختیار دارد خط قرمز ماست و فرهنگ ما با استفاده از چنین جذابیتهایی سازگاری ندارد.
وی ادامه داد: در حوزه تولید محتوا و انتشار در در فضای مجازی دست برتر نیستیم و از این تاسف بارتر که در کشور همتی برای تغییر این رویه وجود ندارد.
بربند ایجاد یک شبکه قوی و منسجم در کشور را زمینهای برای تغییر معادله فضای مجازی دانست و با اشاره به اینکه این روند هنجارهای ایرانی – اسلامی را در فضای مجازی میگنجاند تصریح کرد: یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه، تولید محتوای دیجیتال است و کلیدی ترین مسئلهای است که معادله را بر میگرداند زیرا اگر تولید خوب وجود نداشته باشد ولو اینکه تیمهای انتشاری خوبی داشته باشیم نتیجه را آنگونه که باید و شاید نمیگیریم.
وی با اشاره به لزوم مقایسه جذابیتهای تولید محتوا در فضای مجازی خارج و داخل کشور، گفت: جذابیت بازیهای ایجاد شده توسط جبهه دشمن و گنجاندن یک فرهنگ دلخواه، کاملا خزنده و غیر مستقیمانجام میگیرد اما بازیهای داخلی اینگونه نیست چرا که در ساخت بازی درباره شهدا مستقیم سراغ اصل موضوع میرویم در حالی که باید جذابیت را به شکل عمومی در محصولات بگنجانیم و همانند تیمهای حرفه ای خارج از کشور حرفمان را غیر مستقیم به مخاطب القا کنیم.
بربند افزود: رویداد کنونی بهانه ای برای شناسایی افراد توانمند در البرز و ظرفیت سنجی آنها است، البته سال گذشته این رویداد در سطح کشور، به شکل متمرکز با 80 تیم در تهران برگزار شد اما امسال با توجه به اینکه تعداد متقاضی بیشتر بود، اجرای متمرکز استارت آپی ممکن نبود و برنامه استان محور شد تا استانها با فراخوان، تیمها را جمع و بعد از داوری تیمهای برتر به فینال کشوری راه پیدا کنند.
وی اظهار داشت: در کل کشور از بین 500 تیم 40 تیم برتر انتخاب میشوند و میتواند این انتخابها سکوی پرتاب برای افرادی باشد که در این رقابتها شرکت کرده اند تا بازیهای با کیفیت به تولید انبوه برسد.
بربند با بیان اینکه ایده خلاق مهم ترین موضوعی است که تیمها باید به آن توجه کنند، تصریح کرد: داوران از تهران و استان در این رویداد حضور پیدا خواهند کرد تا ابهامات تیمهای شرکت کننده برطرف شود، البته طی این 48 ساعت آنچه کار را برجسته میکند مدیریت زمان و طرح کار است.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج البرز در خاتمه با اشاره به اینکه رویداد در سه محور بازی تلفن همراه نرم افزار تلفن همراه و انیمیشن برگزار میشود، خاطر نشان داشت: در بازی تلفن همراه موضوع «شهدای مقاومت»، «ملت مقاومت»، «پویا نمایی» و «باید قوی باشیم» و در بخش نرم افزار تلفن همراه، «رونق تولید» و «اقتصاد مقاومتی» باید در دستور کار 11 تیم شرکت کننده قرار گیرد.
انتهای پیام/ب