اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

مراکز علم و فناوری خلاء ارتباط نامناسب صنعت و جامعه را پر می‌کنند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، گفت: مراکز دانشگاهی و علمی می‌توانند برای افزایش بهره‌دهی و ارزش افزوده تولیدات، به صنایع کمک کنند.

مراکز علم و فناوری خلاء ارتباط نامناسب صنعت و جامعه را پر می‌کنند

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره عدم ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: متاسفانه به لحاظ عدم هماهنگی‌های بین بخشی، ارتباط مطلوبی بین صنعت و دانشگاه وجود ندارد و این باعث می‌شود که آسیب‌ جدی در حوزه صنعت و تجاری‌سازی صنایعی که با علم روز و اختراعاتی که داشته‌ایم رخ دهد. 

*فارغ‌التحصیلان باید حرفه‌آموزی و کار لازم در حوزه صنایع و عملیاتی کردن علم داشته باشند

وی افزود: عدم ارتباط صنعت و دانشگاه باعث می‌شود نتوانیم از ظرفیت علمی و فنی دانشگاه‌ها به خوبی استفاده کنیم و فارغ‌التحصیلان تا زمانی که حرفه‌‌آموزی و کار لازم در حوزه صنایع و عملیاتی کردن علمی که آموخته‌اند نداشته باشند نمی‌توانند مفید واقع شوند و این امر باعث می‌شود آسیب جدی به صنعت وارد شود؛ لذا مسؤولین آموزش عالی کشور و وزارت صنعت باید تجارب لازم در حوزه صنعتی را داشته باشند.  

* نبود هماهنگی‌های بین بخشی در صنعت و دانشگاه 

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه هماهنگی‌های بین بخشی بین صنعت و دانشگاه وجود ندارد؛ لذا مراکز علم‌وفناوری می‌توانند کمک کننده باشند. شاید اگر ارتباط صنعت و دانشگاه در حد مطلوب بود طبیعتا حوزه فعالیت مراکز و  پارک‌های علم و فناوری هم می‌توانست گسترده‌تر شود و از دانش روز دنیا می‌توانستیم استفاده بهتری داشته باشیم. 

بدری در پایان گفت: مراکز دانشگاهی و علمی می‌توانند برای  افزایش بهره‌دهی و ارزش افزوده تولیدات به صنایع کمک کنند. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول