اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

موفقیت طرح ارتباط با صنعت عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی اسفراین

عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی اسفراین از پیشرفت چشمگیر قرارداد پژوهشی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جهت توسعه مدیریت منابع آبی خبر داد.

موفقیت طرح ارتباط با صنعت عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی اسفراین

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین  بدون شک بحران کمبود آب یکی از بزرگترین چالش‌های انسان در حال حاضر است که تقریباً اکثر کشورهای جهان با آن درگیر هستند.

مدیریت منابع آب همواره به‌عنوان یک راهکار در مواجه با این چالش مطرح‌شده که با مشخص بودن دقیق مقدار آب حاصل‌شده می‌توان مدیریت دقیق‌تری بر منابع آبی داشت، مقادیر تلفات را مشخص و در راستای کاهش آن تلاش کرد. عمده‌ترین روش تعیین مقدار آب حاصل‌شده استفاده از دبی‌سنج‌ها در تأسیسات آب‌رسانی بوده اما مشکل در قیمت بالای دبی‌سنج‌ها است.

مرتضی سعادت طرقی به‌عنوان مجری طرح مطالعه، طراحی و ساخت دبی‌سنج های ارزان‌قیمت باهدف توسعه مدیریت منابع آبی در خصوص جزئیات این طرح اظهار کرد: این طرح در سال ۱۳۹۷ مورد تأیید شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به‌عنوان طرح ملی قرار گرفت و روند اجرای طرح از ابتدای سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه باگذشت ۱۰ ماه از اجرا، این طرح پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است و تاکنون یک سیستم کالیبراسیون بر مبنای سرریزها طراحی و ساخته‌شده است و صحت نتایج آن مورد تأیید کارشناسان صنعت آب و فاضلاب قرارگرفته است افزود: مهم‌ترین دستاورد این طرح کاهش قیمت تمام‌شده دبی‌سنج های کاربردی از طریق ساخت نمونه‌های ابتکاری است که تاکنون یک نمونه اولیه از آن ساخته و در مرحله تست و کالیبراسیون است.

عضو هیات علمی دانشکده مکانیک مجتمع آموزش عالی اسفراین اضافه کرد: طبق برنامه زمان‌بندی ارائه‌شده تا یک سال آینده اجرای طرح به شکل موفق به پایان خواهد رسید و امید داریم با اجرای این طرح گامی مهم در جهت مدیریت منابع آبی برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول