اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جزئیات ورود به سامانه خدمت در جشنواره خدمت خادمیاران

مسؤول جشنواره خدمت و کاربر ارشد سامانه خادمیاران گفت: این جشنواره فرصتی است تا خادمیاران خدمات الگویی خود را جهت رفع محرومیت در سامانه خدمت ثبت کنند

جزئیات ورود به سامانه خدمت در جشنواره خدمت خادمیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، سهیل صالحی مسؤول جشنواره خدمت و کاربر ارشد سامانه در اولین گردهمایی خادمیاران رضوی شرق شهرستان نکا که در مسجد سعادت نکا برگزار شد، اظهار کرد: رفع محرومیت یک از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است و باید در زمینه‌های معیشت، سلامت ، ازدواج و اشتغال محرومین تلاش کنیم. 

وی افزود:  آمار قشر مستضعف در جامعه رو به فزونی است و دستگاه‌ها به تنهایی پاسخگوی نیاز محرومین نیستند، اظهار داشت: دفتر آستان قدس و دفاتر نمایندگی آستان در استان‌ها و خادمیاران رضوی باید تلاش مضاعف کرده و نیاز محرومان را برطرف کنند.

وی افزود: هدف از تشکیل کانون‌های خادمیاری رضوی در سراسر کشور در زمان تولیت سابق را توجه به اصل خدمت به امام رضا علیه السلام است و خدمت به هشتمین امام شیعیان محدود به حرم و شهر مشهد مقدس نیست.

صالحی خاطرنشان کرد: افرادی که علاقمند به خدمت هستند در شهر و دیار خود، محل سکونت و محل کارشان در راستای محرومیت‌زدایی کارهای عام‌المنفعه و خدماتی ارزنده به نیت امام مهربانی‌ها، امام رضا(ع) به مردم ارائه دهند.

این مسؤول تصریح کرد : هر کسی هر کاری را با نیت امام مهربانی‌ها و برای حضرت رضا (ع) انجام دهد باید این نام و سیره در افکار و اعمال افراد، خانواده و جامعه‌ ساری و جاری شود.  
وی با اشاره بر اینکه خادمیاران باید تقوا در رفتار و کردار را مراقبت کنند، افزود: زیرا مردم ما خادمیاران را ملاک عمل قرار می‌دهند و ما باید در جهت رفع دغدغه امام رضا (ع) که همان گره‌گشایی از نیازمندان و محرومین است تلاش کنیم.

صالحی گفت: مسئله مهم برای خادمیاران رضوی این است که امام رضا (ع) آنان را به خادمیاری خود پذیرفته است و برای اینکه همیشه خادم بمانیم، باید لحظه لحظه کارمان برای رضای خدا باشد و اخلاص را ملاک ارزیابی و ارزش قرار دهیم.

مسؤول جشنواره خدمت بیان کرد: خادمیاران باید خدا را شاکر باشند که توانسته اند مدال افتخار خدمتگزاری امام رضا(ع) را بر گردن بیاویزید.

صالحی شرکت در آزمون و ثبت فعالیت در سامانه خادمیاری را از الزامات تحقق شیفت حرم دانست و گفت: حتما باید فعالیت‌های خادمیار از سوی کانون مورد تائید قرار گیرد. 
     
وی خاطرنشان کرد: اصل کار هر خادمیار در شهرستان محل زندگی می‌باشد و شیفت حرم تشویقی به پاس فعالیت خادمیار در شهرستان و محل زندگی است

این مسؤول اضافه کرد: با اشاره به فعالیت 6 ساعت در هفته خادمیار در کانون‌های محلی یا موضوعی ، یادآور شد: تفکیک‌سازی بین  فعالان و غیر فعال باید صورت گیرد و خادمیاری که به عرصه خدمتی توجه ندارد و در سامانه ثبت فعالیت نمی‌کند باید تعیین وضعیت شوند.

وی همچنین در خصوص جشنواره خدمت گفت: جشنواره خدمت فرصت مغتنمی است تا خادمیاران خدمات الگویی خود را در جهت رفع محرومیت در سامانه جشنواره خدمت ثبت کنند.

وی ادامه داد : در ثبت الگوهای خدمتی خادمیاران در جشنواره خدمت، دیگر خادمیاران می‌توانند از الگوهای آنان برای ارائه خدمات بهتر و ارزنده به محرومین الگوبرداری کنند.

مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران گفت: خادمیاران باید تلاش کنند بر اساس پتانسیل و توانمندی‌های موجود در ارائه خدمات به محرومین، شیوه‌های ابتکاری و خلاقانه را جهت الگو برداری در جشنواره ثبت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آموزش سامانه از بدو ورود و تائید اطلاعات هویتی اشاره کرد و اظهار داشت: خادمیاران باید در آموزش سامانه‌ای شرکت کنند و در سامانه نیز ثبت گزارش فعالیت کنند تا ارزیابی‌ها صورت گیرد و در غیر آن ارزیابی خادیار منفی خواهد بود. 

وی همچنین در خصوص چگونگی افزایش شیفت حرم، رزرو خدمت و دیگر موارد مطالبی بیان کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول