اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حفظ هوای پاک مستلزم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی است

رییس اداره محیط زیست بیجار حفظ هوای پاک را مستلزم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی دانست.

حفظ هوای پاک مستلزم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، علی‌اصغر هدایت‌زاده ظهر امروز در گرامیداشت هفته هوای پاک که در مجتمع نور اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته هوای پاک به اقدامات این اداره در راستای حفاظت از هوای پاک اشاره و اظهار کرد: آموزش‌های زیست‌محیطی در سطح مدارس، برگزاری سه‌شنبه‌های بدون خودرو، پاکسازی دامنه شمالی کوه نقاره‌کوب با همکاری ناحیه مقاومت بسیج از برنامه‌های اداره محیط زیست در هفته هوای پاک است.

وی افزود: ترویج استفاده از دوچرخه و حمل و نقل عمومی، بازدید از سایت تکثیر پرورش حیات وحش، پیاده‌روی همگانی با حضور انجمن‌های مردم‌نهاد و جامعه ورزشی از دیگر برنامه‌های این اداره در راستای حفظ هوای پاک است.

رئیس اداره محیط زیست بیجار گفت: سالانه 7 میلیون نفر از مردم در کره زمین جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست می‌دهند که 90 درصد از این افراد در کشورهای توسعه یافته زندگی می‌کنند.

وی گفت:  در کشورهایی که در حال رشد صنعت یا کشورهایی که  صنعتشان توسعه یافته است تأثیرات منفی رشد صنعت را بر آلودگی هوا شاهد هستیم.

هدایت‌زاده اظهار کرد: بیماری‌هایی از جمله آسم، تنگی نفس، برونشیت و بیماری‌های تنفسی زاییده آلودگی هوا و عدم داشتن هوای پاک است.

وی به آلودگی هوا در حوزه محیط زیست اشاره و بیان کرد: بخش اول که بر آلودگی‌های زیست‌محیطی تآثیر دارد مروبط به منابع طبیعی از جمله آتش‌سوزی جنگل‌ها و دیگری مربوط به موارد غیرطبیعی که انسان در آن نقش اساسی دارد که شامل کارخانه‌ها و خودروها و آلودگی‌های ناشی از آن است.

هدایت‌زاده با بیان اینکه خطرناک‌ترین ماده‌ای که اکنون کلانشهرهای ما درگیر آن هستند مونواکسید کربن است که موجب بیماری‌های بسیاری می‌شود، گفت: سازمان محیط زیست در این راستا برای حفظ هوای سالم و داشتن هوای سالم ارگان‌های ناوگان عمومی را ملزم به تجهیزماشین ها نو و مدل بالا به جای ماشین‌های فرسوده قدیمی و ماشین‌های برقی کرده است.

وی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از آلودگی هوا برای صنعت استانداردهایی تعریف کرده که لازم است هر صنعت این استانداردها را برای حفظ هوای پاک و محیط زیست رعایت کند.

رییس اداره حفاظت ومحیط زیست بیجار با بیان اینکه صنایع و کارخانه‌ها از جمله کارخانه‌های سیمان ملزم به رعایت استانداردهایی برای حفظ محیط زیست هستند، گفت: سیمان کردستان از کارخانه‌ها و صنایعی است که همواره حامی محیط زیست بوده و در حال حاضر هیچ آلودگی در پایش‌هایی که سازمان محیط زیست انجام می‌دهد وارد هوا و محیط زیست نمی‌کند.

انتهای پیام/75/2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول