اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۷۲۱ هزار مشترک جدید به خانواده برق کشور اضافه شد/ راه‌اندازی پویش «اصلاح مصرف در فرصت تحریم»

وزیر نیرو با بیان اینکه امسال ۷۲۱ هزار مشترک جدید به خانواده برق کشور اضافه شده است گفت: اغلب این مشترکان در روستاهای بدون برق بودند.

۷۲۱ هزار مشترک جدید به خانواده برق کشور اضافه شد/ راه‌اندازی پویش «اصلاح مصرف در فرصت تحریم»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور به صورت ویدئو کنفرانس در همدان اظهار کرد: قطار پویش هر هفته الف - ب- ایران در هفته سیزدهم به گاهواره تمدن ایران‌زمین، همدان رسید.

وی با بیان اینکه یاد و ذکر همدان همواره برای من توأم با آرامش و سکینه است و این موضوع به مدد تحولات اخیر بوده است گفت: هماهنگی و همراهی همه مسوولان و پشتیبانی از یکدیگر و رقابت برای ارتقای رضایتمندی مردم در این استان مورد توجه است.

وزیر نیرو با بیان اینکه ماموریت اصلی این است در عین پر کردن حفره‌ها و پردازش به آنها با افزایش رضایتمندی جامعه را تاب‌آور کرد افزود: دو موضوع مهم در همدان توسط استاندار با عنوان تامین انرژی و منبع مطمئن و پایدار آب شرب مطرح شد که می‌طلبد منابع لازم برای اجرای پروژه‌ها تأمین شود.

وی بیان کرد:‌ در حوزه برق ساز و کارهای خوبی تدارک دیده شده و درصدد هستیم از طریق لایحه بودجه راهکارهای مناسبی ارائه و تسهیلاتی ارائه دهیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه در حوزه آب جدای از اینکه آب شرب همدان در اولویت است گشایش‌‌هایی هم در حوزه آب صنایع صورت گرفته است عنوان کرد: اخیرا بعد از سال‌ها موفق شدیم اصلاحیه‌ای در خصوص دستورالعمل اصطلاحاً مواد ۲۷ و ۲۸ مربوط به آب‌های زیرزمینی صادر کنیم.

وی با بیان اینکه برای ۸ میلیون متر مکعب آب در سطح کشور قادر شدیم از محل برخی از صرفه‌جویی‌ها یا انسداد چاه‌های‌ غیرمجاز تخصیص جدید دهیم گفت: ۲ میلیون و ۸۰۰ متر مکعب تخصیص آب زیرزمینی از محل صرفه‌جویی و تعادل‌بخشی به استان تعلق گرفته است.

سرمایه‌گذاری یکصد و ۶۰ میلیارد تومانی پروژه‌های حوزه برق و انرژی در همدان

وزیر نیرو از تأمین ۳ میلیون متر مکعب پساب آب برای منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶ هزار متر مکعب آب برای پتروشیمی هگمتانه همدان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه توسعه استان مستلزم تامین آب و انرژی کافی است و هم اصلاح شیوه‌های مصرف موضوع جدایی است که باید به آن پرداخت افزود: امروز برای افتتاح سه پروژه مهم مربوط به همدان در این استان حضور یافتیم که یکی نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی است و دیگری هم نیروگاهی در مقیاس کوچکی در منطقه.

اردکانیان از سرمایه‌گذاری یکصد و ۶۰ میلیارد تومانی پروژه‌های حوزه برق و انرژی استان همدان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در قالب پروژه‌های بزرگ شرکت‌های توزیع برق به طور همزمان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه امسال ۴ هزار و ۳۰۰ پروژه مهم را در بخش توزیع صنعت برق به بهره‌برداری رساندیم که از این طریق ۷۲۱ هزار مشترک جدید به خانواده برق کشور اضافه شده‌اند گفت: اغلب این مشترکان در روستاهای بدون برق بودند، ضمن اینکه در بخش صنعت، کشاورزی و تجاری هم مشترکانی اضافه شده‌اند و با این کار امروز قریب به ۳۸ میلیون مشترک داریم.

وزیر نیرو با بیان اینکه طرح‌های مهم اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌ برق، هوشمندسازی و اتوماسیون اجرا شده که اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: تا پایان امسال هر ۲۲۷ پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در کشور افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه هر هفته تعدادی از پروژه‌ها رسماً به مدار بهره‌برداری اضافه می‌شوند گفت: ما کشور ثروتمندی داریم و ثروت اصلی ما منابع انسانی شایسته هستند که باید مورد توجه باشند.

ادرکانیان تصریح کرد: به مدد این ثروت‌هاست که حتی در شرایط بد اقتصادی و تحریم‌ها هم می‌توانیم ثابت کنیم چرخ‌ توسعه و عمران کشور در حال گردش است، این مسیر امسال متوقف نخواهد شد و سال‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه باید سال آینده پویش جدیدی را در سطح ملی با عنوان «اصلاح مصرف در فرصت تحریم» را پیش ببریم تاکید کرد: اصلی‌ترین چالش ما در عرصه مصرف است و باید آن را مدیریت کنیم.

وزیر نیرو بیان کرد: ما جامعه خوش‌مصرفی نیستم؛ اگر خوش‌مصرف شویم دنیا باید بداند نباید از تحریم صحبت کند، زیرا کشوری که از منابع حیاتی خود به درستی استفاده می‌کند، جامعه تاب‌آوری است و به سادگی از خود ضعف نشان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه امیدواریم وضعیت فروش نفت و شرایط تحریمی ما را به جایی برساند که برای همیشه جامعه قوی و تاب‌آوری داشته باشیم گفت: مقام معظم رهبری در خطبه‌های اخیر نماز جمعه تهران از مردم قوی حرف زدند که برداشت من از این صحبت، جامعه تاب‌آوری است که قدر منابع خود را می‌داند.

ادرکانیان با بیان اینکه وزارت نیرو به عنوان دستگاهی است که بیشترین سطح تماس را با مردم دارد افزود: ما می‌توانیم نقش تعیین‌کننده‌ای با مردم در اصلاح مصرف داشته باشیم.

۵ میلیون کولر گازی در مناطق گرمسیری کشور داریم که مصرف بسیاری بالایی دارند

وی با اشاره به اینکه وقت محدود است و امیدوارم به وظیفه ملی خود در این زمینه عمل کنیم گفت: درصدد هستیم در مرحله اول زیرساخت لازم برای برقی کردن موتورسیکلت‌ها را در کشور فراهم کنیم چراکه میزان آلودگی این وسایل نقلیه به مراتب بیشتر است.

وزیر نیرو با بیان اینکه دیروز در شورای اقتصاد پیشنهاد ما برای تغییر یک‌میلیون کولر گازی تصویب شد افزود: ۵ میلیون کولر گازی در مناطق گرمسیری کشور داریم که مصرف بسیاری بالایی دارند، درصددیم به منظور مصرف بهینه یک میلیون کولر گازی را تغییر دهیم.

وی تاکید کرد: برای تولید برق باید در نیروگاه‌ها گاز مصرف می‌کنیم و با محدودیت این منبع هم مواجه هستیم، اگر برخورد مصرفانه داشته باشیم کشور را از یک منبع درآمد ارزی قابل ملاحظه محروم کرده‌ایم و اثر آن را در بخش‌های مختلف شاهد خواهیم بود.

اردکانیان با بیان اینکه به دنبال این هستیم در مدت سه سال با مشارکت سازندگان داخلی و حمایت سازمان برنامه و بودجه کار برد ـ برد را انجام دهیم گفت: امروز هزینه کار کردن با کولرهای غیراستاندارد و پرمصرف برای مردم و وزارت نفت بالاست.

وی با اشاره به اینکه طبق برآورد صورت گرفته ۲ میلیارد متر مکعب گاز در سال در اثر تبدیل یک میلیون کولر صرفه‌جویی خواهیم داشت افزود: ۳۵۰ میلیون دلار منفعتی است که این گونه از دست می‌دهیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه اگر به این منوال رفتار کنیم باید یک‌هزار و ۶۰۰ مگاوات برق بیشتری در تابستان برای بکارگیری این یک میلیون کولر داشته باشیم یعنی ۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید گفت: باید اصلاح الگوی مصرف مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: به طور همزمان ۴ هزار و ۳۰۰ پروژه صنعت برق در کشور به صورت ویدئوکنفرانس از استان همدان افتتاح شد که قدردان میزبانی همدانی‌ها هستیم.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول