اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

عمر کهکشان‌های اولیه کوتاه بوده است

نتایج بررسی‌های جدید محققان و ستاره‌شناسان نشان می‌دهد عمر کهکشان‌های اولیه برخلاف تصورات اولیه، در مقایسه با کهکشان‌های جدیدتر، کوتاه بوده است.

عمر کهکشان‌های اولیه کوتاه بوده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، بررسی‌هایی که در مورد عمر کهکشان‌های اولیه در ژاپن صورت گرفته، نشان می‌دهد که مدت زمان فعالیت آنها در مقایسه با کهکشان‌های جدید‌تر کوتاه بوده است.

 

دورترین کهکشان در حال مرگ شناخته شده که در زمان شکل‌گیری ستاره‌های اولیه به وجود آمده است، در حدود ۱۲ میلیارد سال نوری دورتر از زمین قرار دارد. بنابراین این کهکشان حدود ۱.۵ میلیارد سال بعد از وقوع انفجار بزرگی که منجر به شکل‌گیری جهان شد، از بین رفته است.

محققان برای بررسی دقیق این موضوع از تلسکوپ فضایی کپلر و برخی تلسکوپ‌های بزرگ دیگر بر روی کره زمین استفاده کرده و حرکات ستاره‌ها را مطالعه کرده‌اند و دریافته‌اند که به مرور زمان بر عمر کهکشان‌ها افزوده شده است.

یافته‌های جدید مغایرتی با یافته‌های قبلی در مورد طول عمر کهکشان‌های مختلف که از طریق مدل سازی‌های رایانه‌ای به دست آمده بود، ندارد. اما دقت این بررسی‌ها بیشتر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول