اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار و گفت‌وگوی «المشاط» با سفرای فرانسه و هلند در یمن

رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز دوشنبه با نماینده اتحادیه اروپا در امور یمن و همچنین سفرای فرانسه و هلند دیدار و با آنها درباره آخرین تحولات مربوط به کشورش گفت‌وگو کرد.

دیدار و گفت‌وگوی «المشاط» با سفرای فرانسه و هلند در یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز دوشنبه ضمن دیدار با «هانس گراندبرگ» نماینده اتحادیه اروپا در امور یمن و سفرای فرانسه و هلند، با آنها درباره اوضاع بحرانی یمن ناشی از ادامه تجاوزات و محاصره ائتلاف سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته وبگاه انصارالله، المشاط در دیدار با میهمانان اروپایی خود همچنین تلاش‌های سازمان ملل برای حل و فصل سیاسی بحران یمن و پایان جنگ و محاصره را مورد بحث و بررسی قرار داد.

المشاط تأکید کرد که «تلاش‌های صلح نیاز به نیت‌های صادقانه دارد که ادامه بسته شدن فرودگاه بین‌المللی صنعاء و توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی و غذایی نشان‌ می‌دهند نیت صادقه‌ای برای صلح وجود ندارد».

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن دیشب در سخنانی افزایش تنش‌های نظامی اخیر در استان‌های صنعا، صعده و مأرب را محکوم کرد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت: «تمامی طرف‌ها را فرا می‌خوانم تا فورا به کاهش تنش پرداخته و نیروی خود را از جبهه‌ نظامی به سوی جبهه سیاسی منعطف کنند.»

این واکنش گریفیتس پس از آن صورت می‌گیرد که یک پایگاه نیروهای دولت مستعفی یمن در مأرب در شمال شرق این کشور هدف حمله موشکی قرار گرفت که در پی آن ۱۱۶ نفر کشته شدند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول