اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان و اساتید دانشگاهی

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی گفت:باید بتوانیم با برنامه‌ریزی برای اساتید دانشگاهی فرصت‌های مطالعاتی بوجود بیاوریم که بتوانند دانش‌های عملی خود را به دانشجویان انتقال دهند.

ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان و اساتید دانشگاهی

محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در مورد پیش‌بینی فرصت‌های مطالعاتی صنایع و اساتید دانشگاهی، گفت: یکی از مهمترین اقدامات در راستای مهارت‌افزایی و کارآفرینی دانشجویان این است که برای اساتید دانشگاهی فرصت‌های مطالعاتی با برنامه‌ریزی پیش‌بینی شود که بتوانند دانش‌های عملی خود را به دانشجویان انتقال دهند. 

* انتشار مقالات و کتاب‌ها 

وی در مورد پایش قراردادها، گفت: قبلاً  توجه جدی به قراردادها نمی‌شد و بیشتر آمار مقالات و کتاب‌ها منتشر می‌شد ولی خوشخبتانه در دو سال اخیر با کمک و مشارکت دانشگاه آمار قراردادها به صورت جدی بررسی می‌شود و این مساله می‌تواند ملاک جدیدی برای تصمیم‌گیران و توجه اعضای هیأت علمی باشد تا بتوانند در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های آینده از آن بهره ببرند. 

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی ادامه داد: فرصت مطالعاتی برای اساتید پیش‌بینی شده که بتوانند با مسائل و مشکلات دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی آشنا شوند که این آشنایی به آنها کمک می‌کند بعدها در دروسی که در دانشگاه‌‌‌ها، پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها ارائه می‌شود زمینه همکاری بلند‌مدت‌تری برای آنها فراهم شود و وزارت علوم عملاً در این مدت فرصت مطالعاتی، حقوق کامل اساتید را پرداخت می‌کند و علاقمند است که این آشنایی و فرصت‌ها شروع شود. 

* پرداخت حق‌التحقیق برای مسائل جدی شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی

سیف در مورد دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها گفت: اگر شرکت‌ها و دستگاه‌‌های اجرایی علاقمند باشند می‌توانند حق‌التحقیق و هزینه‌های دیگری برای مسائل جدی پرداخت کنند که این فرصت مطالعاتی بتواند اثربخش و جدی‌تر برگزار شود. این کار کمک می‌کند تا دغدغه اساتید دانشگاه کمتر و آشنایی‌ آنها با صنایع و مشکلات بیشتر شود. 

وی درباره فعالیت‌‌های جدی حوزه دانشجویی، اظهار داشت: دانشگاه متشکل از اعضای هیأت علمی و دانشجویان است. اگر بتوانیم فعالیت‌های دانشجویان را مستمر و متمرکزتر کنیم کمک زیادی در حوزه  ارتباط با صنعت صورت می‌گیرد و مسائلی همچون کارآموزی، کارورزی‌ها، مهارت‌آموزی در حوزه دانشگاه‌ها که دانشجویان با آن درگیر هستند را سروسامان می‌دهیم و کل جامعه دانشگاهی را با جامعه و صنعت مرتبط می‌کنیم.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول