اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| بازدید مرتب از عشایر بردسکن برای رفع مشکلات آنها صورت می‌گیرد

رئیس اداره امور عشایری بردسکن از سرکشی مرتب در هفته دو روز از مناطق عشایری به‌طور عادی خبرداد و گفت: در صورت ضرورت، در هر هفته چندین بار از مناطق عشایری بازدید می‌شود و مشکلات و خواسته‌های آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فارس من| بازدید مرتب از عشایر بردسکن برای رفع مشکلات آنها صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌ای را با عنوان «عشایر بردسکن با کمترین امکانات و دارای بیشترین خدمات» به ثبت رسانده و درخواست پیگیری پیرامون این موضوع را داشته‌اند.

علی‌اکبر خاکشور، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: توزیع 619 تن آرد، 192 تن جو، 2 هزار و 228 تن کنسانتره و 132 تن ذرت در سال 1397 با هزینه‌ای بیش از 70 میلیارد و 617 میلیون و 279 هزار ریال و نیز اعطای تسهیلات به مبلغ 55 میلیارد ریال برای کمک به دامداران عشایر برای جلوگیری از فروش دام‌های لاغر، از جمله خدمات این نهاد در سال 97 بوده‌است.

رئیس اداره امور عشایری بردسکن افزود: در راستای توجه مضاعف به جلوگیری از فروش دام‌های نارس و لاغر عشایر منطقه در سال جاری نیز 10میلیارد و 276 میلیون ریال از محل بند( ب )ماده 52 قانون اجرایی کشور به دامداران متقاضی پرداخت شد که تاثیر بسیاری را در نگهداری دام‌هایشان داشته است.

وی از سرکشی مرتب دو روز در هفته از مناطق عشایری به‌طور عادی خبرداد و اظهار کرد: در صورت ضرورت، در هر هفته چندین بار از مناطق عشایری بازدید می‌شود و مشکلات و خواسته‌های آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خاکشور با اشاره به فعالیت یک هزار و 450 خانوار عشایر در بردسکن که بیشترین عشایر در خراسان رضوی در این منطقه وجود دارد، متذکر شد: طی سال جاری موفق شدیم با مساعدت‌های به عمل آمده موجب افزایش 3 هزار و 359 رأس دام سبک برای عشایر منطقه شویم.

رئیس اداره امور عشایری بردسکن، با اشاره به تخصیص 35 میلیارد ریال لوله‌کشی و رساندن آب شیرین برای عشایر، افزود: از لحاظ خودرویی  در این شهرستان نیاز است که توجه بیشتری از طریق خراسان رضوی شود و از طرفی برای تخصیص اعتبار برای حفظ و نگهداری امکانات موجود توجه این استان را طلب می‌کند.

وی از تامین علوفه مورد نیاز عشایر خبر داد و اظهار کرد: درحال حاضر عشایر از لحاظ تامین جو و کنسانتره در بردسکن مشکلی ندارند و 95 درصد مناطق عشایری دارای خدمات آب بهداشتی هستند.

خاکشور گفت: در بردسکن عشایر منطقه دارای 95 هزار راس دام سبک و 3 هزار و 500 نفر شتر هستند.

رئیس اداره امور عشایری بردسکن، از ییلاق و قشلاق یک هزار و 450 خانوار عشایر در این شهرستان در 35 محله عشایری قشلاقی و 67 محله ییلاقی خبر داد.

انتهای پیام/70050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول