اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فصل جدید کاوش‌های باستان‌شناسی آشتیان انجام می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: کاوش‌های باستان‌شناسی شهرستان آشتیان در خرداد ماه سال آینده در دست اقدام است.

فصل جدید کاوش‌های باستان‌شناسی آشتیان انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علیرضا ایزدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان آشتیان با پیشینه تاریخی بسیار غنی با قدمت 2000 سال نیاز به بررسی و کاوش‌های بیشتری در منطقه دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط فعلی جوی این فصل جدید کاوش در خرداد ماه سال آینده آغاز خواهد شد و ما بایستی نگاه جدی‌تری در منطقه داشته باشیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از شوراها و شهرداری شهر به دلیل تعامل و همکاری‌های انجام شده گفت: برای ثبت رویدادها و جشن‌ها به مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها نیازمندیم.

ایزدی در ادامه گفت: صابون آشتیان می‌تواند برندی برای معرفی این شهرستان باشد.

وی گفت: رویدادهای ارزشمندی همچون پخت سمنو که در سال گذشته در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و همچنین جشن‌ها و مراسم ویژه می‌تواند در معرفی و جذب گردشگر در این منطقه تأثیر مثبتی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: آشتیان به واسطه مفاخر و مشاهیری که در منطقه دارد در ابعاد بین‌المللی پایه‌گذار شیوه نوین در علوم نوین بوده است و در تلاشیم با توجه به پیشینه ارزشمند این شهرستان و تمدن غنی آن بتوانیم آن‌طور که شایسته این منطقه هست به گردشگران معرفی شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول