اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تلاش برای ورود نقاط کوانتومی به صنعت از سوی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی

شرکت دانش بنیان ایرانی به عنوان تولیدکننده نقاط کوانتومی کربنی، از این نقاط برای تولید محصولات مختلف استفاده می‌کند تا این نقاط کوانتومی را وارد صنعت کند.

تلاش برای ورود نقاط کوانتومی به صنعت از سوی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، شرکت دانش بنیان ایرانی یکی از تولیدکنندگان نقاط کوانتومی کربنی است، این شرکت به دنبال ورود این نانوماده به صنعت بوده، از این رو اقدام به تولید محصولاتی با استفاده از این نقاط کوانتومی کرده که روان‌کار دستگاه‌های ماشین‌کاری یکی از این مصادیق صنعتی‌سازی نقاط کربنی است.

اشکان شمالی مدیرعامل شرکت می‌گوید: «چند سال قبل تولید نیمه‌صنعتی نقاط کوانتومی کربن را آغاز کردیم اما به دلیل ناشناخته بودن این نانومواد در صنعت بیشتر فروش ما به دانشگاه‌ها و پروژه‌های پژوهشی بود. از این رو تصمیم گرفتیم تا این نقاط کوانتومی کربنی را وارد صنعت کنیم. در حال حاضر با استفاده از این نقاط کوانتومی، روان‌کار برای استفاده در دستگاه‌های ماشین‌کاری تولید می‌کنیم و شرکت‌هایی نظیر موتوژن و سایپا از جمله مشتریان این روان‌کار هستند. این محصول بخش زیادی از مشکلات مربوط دستگاه‌های ماشین‌کاری را برطرف کرده و از لحاظ اقتصادی و زیست‌محیطی نیز شرایط مناسبی را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کند. این روان‌کار دچار فساد و بوگرفتگی نمی‌شود و به دلیل فرمولاسیون خاص روان‌کار، هیچ باکتری توان رشد در این محیط را ندارد، همچنین طول عمر این روان‌کار یک سال برآورد شده است، در حالی که اکثر روان‌کارهای موجود در بازار طول عمر کمتر از دو ماه دارند. البته به کارگیری این نقاط در صنعت، تنها به تولید روان‌کار محدود نشده و ما چند محصول دیگر نیز تولید کرده‌ایم.»

شمالی درباره تاریخچه تولید نقاط کوانتومی کربنی می‌گوید: «در ابتدا ما روزانه ۱۵ کیلوگرم تولید داشتیم که البته با توجه به ارزش بالای این نقاط کوانتومی کربنی، این حجم تولید نیز صنعتی محسوب می‌شد. در سال ۱۳۹۷ موفق به دریافت گواهی نانومقیاس شدیم و با کمک این گواهی‌نامه برای دانش‌بنیان شدن اقدام کردیم. در ادامه از صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت مالی برای طراحی و ساخت راکتور صنعتی دریافت کردیم و در حال حاضر راکتوری با ظرفیت تولید روزانه ۴۰۰ کیلوگرم نقاط کوانتومی کربنی داریم. با شرایط فعلی ماهانه دو تُن نقاط کوانتومی تولید می‌کنیم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول