اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فارس من|شهرداری رشت دایه‌ای مهربان تر از مادر/کمک مالی شورا به فوتبال قانونی است؟!

در کنار اعلام شهرداری و رئیس شورای شهر رشت مبنی بر نداشتن حق قانونی در تیم‌داری لیگ‌های حرفه‌ای و باتوجه به حقوق معوقه کارکنان شهرداری رشت، تصویب لایحه کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌صورت نقد و غیر نقد توسط شهرداری، این سازمان را تبدیل به دایه‌ای مهربان‌تر از مادر کرده است.

فارس من|شهرداری رشت دایه‌ای مهربان تر از مادر/کمک مالی شورا به فوتبال قانونی است؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سامانه «فارس من» باهدف ارتباط دوسویه مخاطبان خبرگزاری فارس و رسیدگی به مشکلات مطروحه از سوی مردم راه‌اندازی شده است، مخاطبان با ثبت سوژه‌های خود در این سامانه و جمع‌آوری امضاهای بیشتر می‌توانند خبرنگاران فارس را در پیگیری هرچه سریع‌تر مسائل و مشکلات استان همراهی کنند.

«شهرداری رشت برای فوتبال پول دارد، برای کارگران و پرسنل نه!» یکی از سوژه‌هایی بود که مخاطب در سامانه فارس من ثبت کرده است.

مخاطب در ثبت این سوژه مطرح کرد که "شهرداری رشت بیش از دو ماه است که حقوق و مزایای کارگران شرکتی خودش و پرداخت نکرده و حتی حقوق پرسنل استخدامی خودش و با تأخیر میده اون وقت لایحه کمک میلیاردی و به دو تیم سپیدرود و داماش به صحن شورا ارسال می‌کنه. مگه این دو تیم زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان نیستند؟ پس چرا شهرداری باید از حق کارگرانش بزنه و به اونا بده"

لایحه کمک مالی شهرداری رشت به دو تیم فوتبال سپیدرود و داماش رشت در چهارم دی‌ماه سال جاری در یک‌صد و بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر رشت مطرح و به تصویب رسید.

بر اساس این لایحه مصوب شد تا به‌منظور کاهش مشکلات مالی این دو تیم فوتبال رشت درمجموع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌صورت نقد و غیر نقد توسط شهرداری رشت پرداخت شود.

حمایت از داماش و سپیدرود سرمایه‌گزاری است

عضو شورای اسلامی شهر رشت در دفاع از لایحه کمک به تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش رشت اظهار کرد: حمایت از این تیم‌ها که موردعلاقه جوانان این شهر هستند سرمایه‌گذاری است.

احمد رمضانپور به چهره‌های مطرحی همچون مرحوم سیروس قایقران، غفور جهانی و غیره اشاره کرد و گفت: از اعضای شورای شهر رشت تقاضا دارم با توجه به اینکه تیم سپیدرود و داماش در حال حاضر با مشکلات مالی فراوانی مواجه هستند با موافقت با این لایحه با این دو تیم مردمی همراهی کنند.

حضور مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت فوتبال بابت کمک‌های مالی فوتبالی شورا

دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه متولیان تیم‌های ورزشی در رشت و گیلان باید پاسخگوی نیازهای تیم‌های ورزشی باشند، اظهار کرد: بنده طرفدار سپیدرود رشت هستم اما به این مسئله نیز باید توجه داشته باشیم که کارگران شهرداری رشت چند ماهی است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

بهراد ذاکری به حضور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در صحن شورای شهر رشت اشاره کرد و گفت: مریم بخشی به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و همچنین رئیس هیئت فوتبال گیلان باید بابت هزینه کرد کمک‌های مالی اهدایی توسط شورا و شهرداری رشت برای تیم‌های داماش و سپیدرود در صحن شورا حضور پیدا کنند.

شورا گفت حق تیم‌داری نداریم

دبیر کمیته فوتسال هیئت فوتبال نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تلاش کادر فنی بومی برای حضور تیم فوتسال مردان شهرداری رشت در لیگ یک اظهار کرد: در سال ۸۹ با کادر و بازیکنانی بومی از لیگ برتر استان کارمان را در تیم فوتسال مردان شهرداری رشت آغاز کردیم، در دو فصل متوالی با قهرمانی در لیگ برتر استان و لیگ مناطق، جواز حضور در لیگ دسته دوم را کسب کردیم.

نعیم باقری با اشاره به نامه‌نگاری‌های هیئت فوتبال گیلان با فدراسیون فوتبال گفت: از فدراسیون استعلام گرفتیم که لیگ یک حرفه‌ای است یا غیرحرفه‌ای؛ پاسخ فدراسیون بر غیرحرفه‌ای بودن لیگ برتر دلالت داشت و نامه فدراسیون را ضمیمه کرده و به شهرداری تحویل دادیم.

وی با اشاره به نامه‌نگاری‌های این هیئت به شهردار، رئیس شورا و شهرداری رشت تصریح کرد: در نامه هیئت فوتبال به شهرداری، صراحتاً از آن‌ها خواستیم موضع خود در قبال تیمداری را مشخص کنند، پس‌ازاینکه پاسخی دریافت نکردیم به آقای حاجی پور رئیس شورای شهر رشت مراجعه کردم و ایشان با استناد به نامه‌ای از وزارت کشور اعلام کردند که حق تیمداری نداریم، در برنامه زنده تلویزیونی آقای حاج محمدی شهردار رشت اعلام کردند که حق تیم داری در لیگ‌های حرفه‌ای را نداریم این در حالی است که در همین لیگ یک فوتسال، سه تیم از شهرداری‌های کشور حضور دارند.

دبیر کمیته فوتسال هیئت فوتبال با بیان اینکه شهرداری در آغاز مسابقات از تیم داری انصراف داد، افزود: شهردار رشت خیلی دیر خبر از عدم تیم داری در لیگ یک داد و اگر یک ماه زودتر از تصمیمشان آگاه بودیم، می‌توانستیم با گرفتن اسپانسر از سقوط تیممان جلوگیری کنیم، شهردار رشت در شرایطی لایحه حمایت مالی از تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش را به شورای شهر رشت ارسال کرد که حاضر به مساعدت مالی با تیم فوتسال شهرداری رشت نشد و با هزار و یک بهانه موجبات سقوط این تیم که زیرمجموعه شهرداری رشت بود شد.

همه به این موضوع باور داریم که دو تیم فوتبال سپیدرود و داماش رشت موردعلاقه شدید فوتبال دوستان رشتی هستند؛ شورونشاطی که در جریان برگزاری مسابقات فوتبال این دو تیم در بین نسل جوان و سالخورده رشت ایجاد می‌شود غیرقابل وصف است.

اما با تمام این اوصاف نباید برخی دیگر از واقعیت‌ها را نادیده گرفته، قشر مظلوم و زحمتکش کارگر در شهرداری رشت نباید در این میان قربانی هواداری، علایق و حمایت‌های انتخاباتی دیگران بشوند.

شهرداری رشت در شرایطی لایحه کمک نقدی و غیر نقدی به دو تیم فوتبال سپیدرود و داماش رشت را به صحن شورا ارسال کرد که در حال حاضر بیش از دو ماه است کارگران شرکتی شهرداری رشت حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

مجموع دریافتی کارگران شرکتی شهرداری رشت کمتر از سه میلیون تومان است و با توجه به تورم شدید حاکم بر جامعه و بالأخص اقلام ضروری معیشت روزانه، تأخیر در دریافت حقوق برای کارگران شهرداری بسیار عذاب‌آور و موجب گلایه است.

کارگران شهرداری رشت حقوق ماه‌های آبان و آذر خود را در شرایطی دریافت نکرده‌اند که در حال حاضر به‌روزهای پایانی دی‌ماه نزدیک می‌شویم و کمتر از ۶۵ روز دیگر تا فرارسیدن عید نوروز زمان باقی است.

شهرداری رشت در حالی نقش دایه‌ای مهربان‌تر از مادر را برعهده‌گرفته که به‌جای پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارگرانش عزم خود را برای رفع مشکلات مالی دو تیم فوتبال جزم کرده است.

نقش حمایتی اداره کل ورزش و جوانان گیلان درباره این دو تیم پرطرفدار فوتبال رشت به‌درستی تعریف شود.

در شرایطی که شهرداری رشت به‌جای پرداخت حقوق و مزایای معوقه کارگرانش درصدد حمایت مالی از تیم‌های داماش و سپیدرود برآمده است آیا کارگران شهرداری رشت نیز باید پیگیر دریافت مطالبات به‌حق و قانونی خود از اداره کل ورزش و جوانان گیلان باشند.

کارگران شهرداری رشت در شرایطی در زیر سوز و سرما و بارش‌های زمستانه مشغول خدمت هستند که هنوز مطالبات دوماهه آبان و آذر در فصل پاییز را دریافت نکرده‌اند، شهرداری رشت بهتر است به‌جای اینکه نقش دایه‌ای مهربان‌تر از مادر را برای دیگران ایفا کند در ابتدا به فکر پرسنل زیرمجموعه نظارتی و مدیریتی خودش باشد.

کارگران دست پینه‌بسته شهرداری رشت نیز جزو فرزندان همین شهر هستند که این روزها به‌واسطه تأخیر چندماهه در دریافت حقوقشان حال‌وروز خوشی ندارند و شرمنده همه نداری‌ها در مقابل تأمین هزینه‌های معیشت همسر و فرزندان خود هستند.

این روزها کارگران شهرداری رشت شرمنده صاحب‌خانه، شرمنده بقال، شرمنده قصاب و خلاصه شرمنده بسیاری از نداری‌هایی هستند که گویا برای برخی پول خُرد محسوب می‌شود.

اخیراً زمزمه‌هایی مبنی بر مخالفت فرمانداری رشت با این لایحه شنیده شد که فرمانداری رشت در پاسخ به‌تمامی مباحث اعلام کرد:  مصوبه شهرداری در خصوص کمک به تیم‌های ورزشی سپیدرود و داماش رد نشده بلکه از شهرداری خواسته شد نسبت به اصلاح و رفع ابهامات قانونی مصوبه اقدام کند.

با این اوصاف لایحه کمک شهرداری رشت به دو تیم فوتبال سپیدرود و داماش یک‌بار دیگر در صحن شورای شهر رشت طرح و بررسی می‌شود و از منتخبین مردم رشت در شورای شهر رشت انتظار می‌رود در کنار چنین تحرکاتی به وضعیت معیشتی کارگران شهرداری رشت نیز توجه بیشتری داشته باشند و ان شاالله با تصمیمی معقول نه سیخ را بسوزانند و نه کباب را.

انتهای پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول