اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مچ سوء استفاده کنندگان از بیت‌المال را قطع می‌کنیم/بستر فساد باید از بین برود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مچ سوء استفاده کنندگان از بیت‌المال را قطع می‌کنیم.

مچ سوء استفاده کنندگان از بیت‌المال را قطع می‌کنیم/بستر فساد باید از بین برود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام حسن درویشیان پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد شهید سلیمانی را نماد مقاومت و مبارزه با تروریست دانست و اظهار کرد: این سردار رشید به دست تروریستی‌ترین دولت دنیا ترور شد و به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت که به برکت خون این شهید و شهدای ترور فرودگاه بغداد تحولی ایجاد شد.

  رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: به فرموده  مقام معظم رهبری یکی از خصوصیات شهید سلیمانی  اخلاص بود. او هیچ‌گاه حاضر نشد مطرح شود بارها پیشنهادهای اجرایی به ایشان شد اما از این سمت‌ها فراری بود وقتی به ایشان گفته می‌شد به جهت محبوبیتی که دارید نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوید می‌گفت من نامزد شهادتم.امیدوارم راه، مکتب و منشی که این شهید نشان داده را بشناسیم و ادامه دهیم.

وی در  بخش دوم اظهارات خود با بیان اینکه امید جدیدی که در دوره قوه قضاییه ایجاد شده را همه می‌دانند و نقل می‌کنند گفت: در کنار این امید و اعتماد، انتظاری از سوی مردم ایجاد شده که رئیس کل دادگستری مدام تاکید دارد که این امید را پاس بداریم و اجازه ندهیم به یاس تبدیل شود.

این مسوول گفت: حتی خود آیت الله رئیسی تا  ساعت ۱۲ شب در دفتر کارشان مشغول هستند لذا این روحیه جهادی و انقلابی رئیس قوه قضاییه باید در همه دستگاه‌ها و ارکان نظام ایجاد شود و قدردان فرصت خدمتگزاری به مردمی که در تشییع پیکر سردار سلیمانی حماسه آفریدند و در نماز جمعه گذشته باشکوه حضور یافتند و معادلات دشمن را بر هم زدند و نقشه‌های دشمن را نطفه خفه کردند باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:  اگر کسی روزی تردید داشت که امریکا در حوزه نظامی نمی‌تواند کاری کند الان به یقین رسیده که همه این ها به برکت حضور مردمی که با وجود مشکلات و فسادهایی که می‌بینند و می شنوند اما پای نظام ایستاده‌اند که همه این را باید قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های حکمرانی خوب و مدیریت مطلوب مسئله نظارت است که در بیش از ۱۴۰ آیه قرآن خداوند نظارت را مطرح کرده، گفت: باید به نظارت‌های درون دستگاهی بیشتر توجه شود. موضوع نظارت به عنوان یک وظیفه ملی و قانونی مورد توجه باشد چرا که هدف دیگر نظارت هدایت است، ضمن اینکه در وظیفه اصلی پیشگیری، از دستگاه‌ها مطالباتی داریم.

وی با اشاره به اینکه دنبال مچ‌گیری نیستم در خصوص تذکر به کسانی که از بیت‌المال سوء استفاده می‌کنند، گفت: کسانی که علی‌رغم تذکرات بی‌اعتنایی کنند را نه تنها مچ‌گیری می‌کنیم بلکه مچ آنها را قطع می‌کنیم و قبول نداریم می گویند بازرسی جسارت را از تصمیم‌گیران نظام گرفته است.

وی به نیرو و سرمایه انسانی پاک و مخلص اشاره کرد و گفت: هیچ چیزی قابل قیاس با سرمایه انسانی نیست، یکی از اولویت‌های ما صیانت از مدیران ارزشمند و شجاع است که در این شرایط تحریم  سوء استفاده نمی‌کنند، ضمن اینکه نباید تحریم و شرایط کشور فرصتی برای سوء استفاده کنندگان باشد.

درویشیان بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات که دنبال می کنیم این است که برخی مشکلات کشور  ناشی از بستر و ساختار فسادزا است که باید به کمک دولت و مجلس شناسایی و برای پیگیری همت شود.

وی با بیان اینکه بستر فساد را باید از بین بریم، افزود: یکی از علل زمین‌خواری و فساد عدم اجرای قانون کاداست است که این مایه تاسف است که ما نسبت به سایر کشورها عقب هستیم و فقط ۲۵درصد اجرا شده است، بسیاری از فسادها و تصرفات ناشی از همین موضوع است.

درویشیان با تأکید بر اینکه قدردان مردم باشیم، عنوان کرد: توصیه می‌کنم اقدامی صورت نگیرد که موجب رنجش مردم این استان چه در جذب نیرو چه در سایر اقداماتی که حساسیت ایجاد می‌کند شود این را بدانید به شدت از سمت مردم رصد می شوید باید از موضوع اتهام خود را دور کنید و ارتباط خوبی با مردم داشته باشید.

درویشیان تصریح کرد: از همه ظرفیت‌های قانونی برای انجام وظیفه نظارتی استفاده می‌کنیم و آمار قابل توجهی بازرس افتخاری داریم که بیشتر اطلاعات آنها کارساز است، گفتمان ضد فساد در قوه قضاییه راه افتاده و اجازه نمی‌دهیم کسی  به بیت‌المال دست درازی کند و فساد اقتصادی در این شرایط داشته باشیم.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: متاثر شدم با این همه ظرفیت نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است که این به عنوان یک مسئله پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/82024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول