اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سوگواره یاس نبوی در بقاع شاخص سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: سوگواره یاس نبوی از پنجم تا یازدهم بهمن‌ماه در بقاع شاخص این استان برگزار می‌شود.

سوگواره یاس نبوی در بقاع شاخص سمنان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام فاطمیه از پنجم تا یازدهم بهمن‌ماه در بقاع شاخص استان سمنان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این برنامه با هدف تکریم و بزرگداشت مقام و منزلت حضرت فاطمه‌زهرا (س) و برگزاری مراسم پرشور عزاداری و ایجاد یک حماسه جریان‌ساز و لبیک به ندای حمایت از ولایت آن حضرت اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: برنامه شاخص این طرح در روز نهم بهمن ۱۳۹۸ مطابق با سوم جمادی‌الثانی ۱۴۴۱ مصادف با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه‌زهرا (س) برگزار می‌شود.

تدینی تصریح کرد: این مراسم با حضور گسترده هیأت‌های مختلف عزاداری و مردم در بقاع شاخص استان سمنان برگزار می‌شود.

وی گفت: میزبانی از دسته‌ها و هیأت‌های عزاداری از مناطق مختلف در بقاع متبرکه، دعوت از قاریان، ذاکران و سخنرانان برجسته، قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارت‌نامه حضرت زهرا (س) در مراسم و اطعام عزاداران از منابع موقوفات مرتبط و استفاده از ظرفیت خیران، بخشی از اقدامات ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها و هیأت‌ امنای بقاع متبرکه مجری این طرح در ایام شهادت حضرت زهرا (س) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به برگزاری حداقل یک همایش «رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان استان در این ایام خاطرنشان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت در طول ایام فاطمیه متشکل از غرفه‌های پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی، «همه واقف باشیم» با حضور کارشناسان آشنا به مسائل وقف جهت مشاوره و ترویج وقف خصوصاً تبلیغ وقف فاطمی، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و چندرسانه‌ای از دیگر برنامه‌هایی است که در طول ایام فاطمیه در بقاع شاخص استان سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول