اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ناشران داخلی و خارجی در انتظار ابلاغ آئین‌نامه نمایشگاه کتاب/ ثبت‌نام هنوز شروع نشده

مدیران کمیته‌های ناشران داخلی و خارجی نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرده‌اند که در انتظار ابلاغ دستورالعمل و آئین نامه سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران هستند تا پس از آن زمان ثبت نام را اعلام کنند.

ناشران داخلی و خارجی در انتظار ابلاغ آئین‌نامه نمایشگاه کتاب/ ثبت‌نام هنوز شروع نشده

مهدی عمرانلو، مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: ما در انتظار ابلاغ آئین نامه جدید بخش ناشران خارجی نمایشگاه هستیم تا از سوی آقای محسن جوادی، رئیس نمایشگاه ابلاغ شود. پس از آن ثبت نام آغاز می‌شود.

* مدیر کمیته ناشران خارجی: در انتظار ابلاغ آئین نامه هستیم

وی در پاسخ به این سوال که: «آیا برای ثبت نام بخش خارجی زمان را از دست نمی‌دهیم؟» توضیح داد: احتمالا طی فردا یا دو روز دیگر دستورالعمل نهایی روی سایت نمایشگاه کتاب قرار می‌گیرد تا پس از آن ثبت نام‌ها آغاز شود. هرچند سال گذشته در اسفندماه ثبت نام انجام شد اما از پارسال جلوتر هستیم.

عمرانلو تصریح کرد: شرایط به شکلی است که هر سال تاخیری را داریم، ولی به زودی با اعلام آئین نامه ناشران می‌توانند اقدام کنند.

* مدیر کمیته ناشران داخلی: زمان ثبت نام فعلا مشخص نیست

سیدرفیع احمدجواهری، مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب هم در گفت‌وگو با فارس به اصلاح آئین نامه اشاره کرد و گفت: زمان ثبت نام طی امروز و فردا مشخص می‌شود، اما ما نیز در انتظار آئین نامه ناشران داخلی هستیم تا پس از آن ثبت نام را آغاز کنیم.

جواهری هفته گذشته به ناشران توصیه کرده بود، اطلاعات خود را در سامانه خانه کتاب به روز کنید، چرا که ما اطلاعات خانه کتاب را تا پایان روز ثبت نام می‌پذیریم و پس از آن ادله هیچ ناشری قابل قبول نیست. پس بهتر است ناشران طی روزهای آتی اطلاعاتشان را در این سامانه بروز کنند.

در این دوره از نمایشگاه کتاب مصلای امام خمینی میزبان این رویداد خواهد بود و طبق وعده مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی "تمامی بخش‌های نمایشگاه کتاب اعم از داخلی،‌خارجی و کودک در فضای مسقف برپا خواهند شد". اما باید دید این وعده مسئولان چقدر اجرایی می‌شود!

نکته حائز اهمیت اینکه تا حدود دو هفته پیش یعنی سه ماه مانده تا نمایشگاه کتاب محل برگزاری مشخص نبود و میان دو مکان شهر آفتاب و مصلی در تردید بود که در نهایت، مذاکرات به انتخاب مصلای امام خمینی ختم شد و بلافاصله پس از آن احکام مدیران صادر شد.

محسن جوادی با صدور احکام جداگانه‌ای مدیران ستاد برگزاری سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را منصوب کرد.

بر اساس این خبر با حکم معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران، قادر آشنا به عنوان قائم مقام رئیس، ایوب دهقانکار به عنوان رئیس شورای نظارت و مهدی اسماعیلی به عنوان معاون اجرایی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران منصوب شدند.

احکام جوادی رئیس نمایشگاه کتاب برای مدیران دیگر کمیته‌ها و بخش‌های نمایشگاه به این شرح است:

حسین صفری، مدیر کمیته اطلاع‌رسانی، محمدجواد مرادی‌نیا، مدیر کارگروه نظارت بر نشر داخلی، علی فریدونی، مدیر کارگروه نظارت بر نشر خارجی، محمد خلج، مدیر کارگروه نظارت مالی و اجرایی، سید رفیع احمدجواهری، مدیر کمیته ناشران داخلی، مهدی عمرانلو، مدیر کمیته ناشران خارجی، ابراهیم حیدری، مدیر هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات، نیکنام حسینی‌پور، مدیر هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات، مهدی سهل آبادی، مدیر کمیته حراست، رضا بصیرت، مدیر کمیته مالی، سعید مکرمی، مدیر کمیته علمی فرهنگی، شیوا وکیل نسلیان، مدیر بخش بین‌الملل، حسن روشنایی، مدیر بخش اجرایی، وحید کریمی، مدیر بخش رفاهی، مجتبی نماینده، مدیر بخش پشتیبانی، سید محمد طباطبائی، مدیر کمیته روابط عمومی.

جوادی همچنین در حکم دیگری ایوب دهقانکار را به عنوان سخنگوی نمایشگاه کتاب منصوب کرده است.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال ۹۹ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول