اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شورای نگهبان پشتیبان قوانین اسلامی است/ تأکید اسلام بر فریادرسی به مظلومان

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اعلام نتایج صلاحیت داوطلبان انتخابات گفت: برچسب تهمت و اقدام جناحی به شورای نگهبان نباید زده شود، زیرا این مجموعه در جای حق قرار دارد و پشتیبان قوانین نظام است.

شورای نگهبان پشتیبان قوانین اسلامی است/ تأکید اسلام بر فریادرسی به مظلومان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت رسیدگی به مظلومان در اسلام اظهار کرد: اسلام هرگونه ظلم را منع کرده که می‌توان ازجمله آن به ظلم به خود، ظلم به خدا و ظلم به دیگران اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکی از معانی تقوا ظلم نکردن و زیر بار ظلم نرفتن است زیرا هر دو در اسلام تقبیح شده، بلکه در تأکید دین بر فریادرسی به مظلومان است.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه ظلم به دیگران و عدم رعایت حق‌الناس در انتخابات را باید مراقبت کرد، افزود: در انتخابات افراد باید به مردم شناخته شوند اما نباید در حق آن‌ها ظلم شود.

وی همچنین در خصوص اقدامات شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان اگر در پرونده‌های هر فردی کوتاهی به جامعه ظلم کرده و اگر بیش از حقیقت گزارش دهد به آن فرد ظلم شده است.

خطیب جمعه بجنورد همچنین به معرضان خاطرنشان کرد: نباید شورای نگهبان را متهم کرد و به آنان برچسب تهمت و اقدام جناحی زد، زیرا رد صلاحیت‌ها و تأیید آن، در هر دو جناح است.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان در جای حق حضور دارد و پشتیبان قوانین اسلامی است و نامزدها و طرفداران آنان باید تا اعلام نتایج نهایی صلاحیت‌ها صبوری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین به اتفاقات دو هفته اخیر اشاره کرد و گفت: آمریکا طی این مدت دو سیلی از مردم و نظام خورده که حملات موشکی سپاه به پایگاه نظامی آنان سیلی سختی بود که نشان از دست برتر سپاه و ایران در منطقه داشت.

وی اقتدار علمی و نظامی کشور را تضمین‌کننده سیاست و اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: این ضرب‌شست سپاه به آمریکا بود که اکنون آنان را آرام کرده و از مذاکره سخن می‌گویند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی  خراسان شمالی همچنین حضور میلیونی مردم ایران در اقصی نقاط کشور برای تشییع و گرامیداشت سردار شهید سلیمانی را سیلی دیگر مردم به آمریکا دانست و گفت: این مردم با پای دل به خیابان‌ها آمدند و قدرت نرم ایران را به نمایش گذاشتند.

وی این اتفاقات را باعث فروریختن هیبت و ابهت آمریکا در جهان توصیف کرد و ادامه داد: اتفاق سقوط هواپیما نیز در این ایام همگان را غم‌زده کرد اما باید به سؤال مهمی پاسخ داده شود که چرا در شرایط جنگی اجازه پرواز هواپیماها داده‌شده و آداب جنگ رعایت نشد و توپ این اتفاق در زمین سپاه افتاد.

خطیب جمعه بجنورد افزود: برخی از این اتفاق می‌خواستند سوءاستفاده کنند و نمونه بارز آن حضور سفیر انگلیس در جمع  معترضان بود و لجن پراکنان علیه نظام بود که دست افراد خارجی نیز در این اتفاقات رو شد.

وی در انتها تأکید کرد تا تمام زوایای این اتفاق روشن شود و مقدمات ایجاد این خطای انسانی مشخص شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول