اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برخی از مفسران قرآن به «امام» خمینی ایراد می‌گرفتند/ از زیارت جامعه فقط ترجمه‌اش را می‌فهمیم

امام‌جمعه اصفهان گفت: در زمان ما بودند کسانی که تفسیر قرآن نوشتند وقتی ابتدای انقلاب به آیت‌الله خمینی «امام» اطلاق کردیم ایراد گرفتند که مگر 13 امام داریم؟ در صورتی که این امام منظور پیشوایی جامعه است نه آن امامی که به 12 معصوم گفته می‌شود.

برخی از مفسران قرآن به «امام» خمینی ایراد می‌گرفتند/ از زیارت جامعه فقط ترجمه‌اش را می‌فهمیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد صبح امروز در آیین اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین امام علی (ع) اظهار داشت: آنچه ما می‌گوییم صفات ظاهری اهل‌بیت است، وگرنه به ذات آن‌ها دسترسی نداریم.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: امام به خودی خود منظور پیشوا و جلودار است که می‌تواند امام شر باشد مانند فرعون و «ائمه الکفر» که در قرآن داریم و یا می‌تواند امام خیر باشد در نماز و جامعه جلودار باشد، اما امامی هم داریم که اسم آن را امامت ابراهیمی می‌گذارم از رسالت بالاتر است.

وی افزود: آن امامت چیزی نیست که نمی‌توانیم ابعاد آن را بفهمیم، زیارت جمعه که از امام هادی (ع) بیان کرده را نمی‌شد در صدر اسلام بیان کرد، حتی ما هم امروز فقط ترجمه‌اش را می‌فهمیم عمق آن را درک نمی‌کنیم.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: در زمان ما بودند کسانی که تفسیر قرآن نوشتند اما این معنا را به درستی درک نکردند، ابتدای انقلاب وقتی به آیت‌الله خمینی «امام» اطلاق کردیم ایراد گرفتند که مگر 13 امام داریم؟ در صورتی که این امام منظور پیشوایی جامعه است نه آن امامی که به 12 معصوم گفته می‌شود، چرا که آن‌ها بدیل و مثال دیگری ندارند.

امام علی (ع) در نگاه هر ایرانی نماد آزادی و آزادگی است

عباس رضایی نیز در آیین اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین امام علی (ع) اظهار داشت: معرفت به وجود علی (ع) در دو بعد ظاهر و باطن می‌توان بررسی کرد، به عنوان حجت در ظاهر و مظهر ولایت مستلزم اطاعت است و معرفت با باطن، وجه الله بودن خدا و مصداق نور السماوات و الارض است.

استاندار اصفهان ادامه داد: با بیان این که امیرالمؤمنین مشعل هدایت بشری و چشمه حیات انسان‌هاست، تصریح کرد: همانطور که خداوند در قرآن، خودش را کریمانه معرفی کرده، حضرت امیر(ع) نیز در نهج‌البلاغه خود را به بشر شناسانده است

وی افزود: او انسان را در کره خاکی مشتاق سبک زندگی دیگری می‌کند و از حسادت، جنگ، غرور، خیانت، اسراف، فریب، و ناشکیبایی به دور می‌دارد، او حق و عدالت اجتماعی را از مؤلفه‌های جامعه تمدن اسلامی می‌داند.

رضایی یادآور شد: انسان مولود پیشرفت توسعه کنونی نیاز به تلفیق آرمان‌های اعلای بشری و دنیای مدرن دارد، این حاصل نمی‌گیرد مگر در ژرف‌اندیشی سخنان امیر که ارتباط انسان را در چهاردسته انسان با خدا، با خود، با انسان‌های دیگر و با طبیعت تشریح می‌کند.

استاندار اصفهان با بیان این که امام علی (ع) در نگاه هر ایرانی نماد آزادی و آزادگی است، ادامه داد: ایرانیان از هر مذهب و آیینی که باشند علی را بزرگ می‌دانند و چه نیکبخت هستند که الگویی چون علی دارند، علی را خصم ستمگران و یاور نیازمندان می‌دانند.

انتهای پیام/63064/م10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول