اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

50 درصد اقتصاد کشور معاف از مالیات است/تولیدکننده واقعی حمایت می‌شود

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در کشور معافیت مالیاتی زیاد بوده و 50 درصد اقتصاد کشور معاف از مالیات است، گفت: این موضوع موجب فشار بر روی پرداخت کنندگان مالیات می‌شود.

50 درصد اقتصاد کشور معاف از مالیات است/تولیدکننده واقعی حمایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیدعلی پارسا ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان بر ضرورت استرداد مالیات صادرکنندگان در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید و اظهار کرد: آبادانی با وصول مالیات منجر می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه این سازمان رویکرد حمایت از تولیدکننده واقعی و سالم و عدم فشار بر آنان را مورد توجه قرار داده است، عنوان کرد: این در حالی است که مقابله با فرار و فساد مالیاتی مورد تاکید این سازمان است.

وی با اشاره به مشارکت دولت و بخش خصوصی در مباحث اقتصادی بیان کرد: هر بخشی برای انجام وظایف خود نیاز به منابعی دارد که یکی از این منابع مالیات است.

پارسا با اشاره به اینکه در کشور معافیت مالیاتی زیاد بوده و 50 درصد اقتصاد کشور معاف از مالیات است، خاطر نشان کرد: این موضوع موجب فشار بر روی پرداخت کنندگان مالیات می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتی همه معاملات باید قابل رویت باشد، عنوان کرد: هیچ دستگاهی هیچ توجیهی برای پنهان کردن اطلاعات لازم  سازمان مالیاتی را ندارد.

حجم وروری پرونده های مالیاتی به هیأت حل اختلاف زیاد است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بخش خصوصی برای وصول مطالبات خود باید 9 ماه صبر کند اما باید تا سه ماه پس از فروش ارزش افزوده را پرداخت کند، ادامه داد: این موضوع موجب می شود که این واحدها با زیان متوجه ‌شوند.

ناصر فغفوری با بیان اینکه در برخی از واحدهای تولیدی در خرید مواد اولیه امکان صدور فاکتور رسمی وجود ندارد، ادامه داد: همچنین برخی کالاهای خود را به افرادی می‌فروشند که معاف هستند و فرد نمی‌تواند ارزش‌افزوده را از مصرف‌کننده دریافت کند.

وی با بیان اینکه  برای 10 واحد صادراتی که 80 درصد صادرات استان را انجام می‌دهند، مشوق‌هایی در نظر گرفته شود، عنوان کرد: انتظار می‌رود برای پرداخت مالیات این واحدها تعیین مدت‌زمان از هنگام صدور اسناد در نظر گرفته شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بحث فرآیندهای اختصاص مالیاتی باید اصلاح شود، اظهار کرد: فشار بر روی واحدهای فعال در حوزه مالیات بیشتر از بخش‌هایی است که فرار مالیاتی دارند.
علی یگانه با اشاره به اینکه حجم وروری پرونده های مالیاتی به هیأت حل اختلاف بسیار زیاد است، گفت: امید است با تسریع به رسیدگی، پرونده‌ها به روز شود.
انتهای پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول