اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فارس من| همتی: شرایط شرکت فروسیلیس بهتر شده است!

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس در اوج گلایه‌های مردم از آلایندگی شرکت فروسیلیس ایران که در شرق سمنان مستقر است، می‌گوید: شرایط از سه تا چهار سال پیش بهتر شده و این به خاطر پیگیری‌هایی بوده که انجام گرفته است.

فارس من| همتی: شرایط شرکت فروسیلیس بهتر شده است!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «کارخانه فروسیلیس علت اصلی آلودگی هوای سمنان» از مسؤولان پیگیری این موضوع را درخواست کرده‌اند.

در این سوژه آمده است: «این روزها همه دنبال کشف علل آلودگی هوا هستند و هر سازمان، نهاد و یا حتی مردم عادی هم توی گفت‌وشنودهای روزمره دنبال مقصر هستند. علت اصلی این وضع وجود یک کارخانه بزرگ تولید فروسیلیس در شرق شهر سمنان است به خاطر آینده فرزندانمان هر چه زودتر این کارخانه را تعطیل و به مکان خالی از سکنه و به دور از شهر منتقل کنید»؛ خبرگزاری فارس این مسأله را پیگیری کرده است.

احمد همتی، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس که یکی از افراد پیگیر برای توسعه شرکت فروسیلیس ایران در سمنان است، چندی پیش به پیوست سلامت و محیط‌زیست در برنامه پنج‌ساله ششم توسعه برای طرح‌های صنعتی اشاره و اظهار می‌کند: ما می‌خواهیم در یک محیط سالم زندگی کنیم و بنده نماینده مردم و مدافع حقوق آنان هستم.

وی گفت: اگر می‌گوییم شرایط از سه تا چهار سال پیش بهتر شده، به خاطر پیگیری‌هایی بوده که انجام شده است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس تأکید کرد: یک کمیته متشکل از مسؤولان ذی‌ربط باید تشکیل شود و بر اساس آن نتیجه مستندات کمیته می‌توانیم به همه پاسخگو باشیم.

همتی تأکید کرد: هر صنعتی برای توسعه وقتی پیوست‌های سلامت و زیست‌محیطی داشته باشد، مانعی نخواهد داشت که با استفاده از تکنولوژی جدید راه توسعه هموار می‌شود.

اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هم در پاسخ به شایعه ازدیاد سرطان در مرکز استان به‌واسطه فعالیت‌های شرکت فروسیلیس ایران، واحدهای تولیدی مواد شیمیایی و کارخانجات تولید گچ گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر سرطان‌زا بودن یا آلایندگی کارخانه فروسیلیس سمنان اعلام نشده است.

نوید دانایی تصریح کرد: حتی بعد از بررسی در حوزه طب کار در این کارخانه، هیچ موردی از سرطان یا سیلیکوز شدید به علت آلایندگی ناشی از این کارخانه برای کارکنان در محیط کار گزارش نشده و بررسی‌هایی که توسط طب کار انجام گرفته، هیچ چیزی را اثبات نکرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه اگر فرد یا جمع خاصی ادعایی بر پایه اسناد و مدارک علمی مبنی بر سرطان‌زا بودن آلایندگی این کارخانه دارند، ما با کمال میل مشتاق شنیدن آن هستیم، بیان کرد: حرف‌ها باید بر اساس مستندات باشد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول