اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امام‌جمعه اصفهان: دولت در زمینه سیل سیستان کوتاهی کرده‌ است

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: باید برای وضعیت سیستان و بلوچستان اقدامات اساسی انجام شود، در اصفهان در این زمینه کم‌کاری شده‌است و نیاز است که دولت و نیروهای مسلح اقدامات و تلاش‌های خود را در این زمینه افزایش دهند‌.

امام‌جمعه اصفهان: دولت در زمینه سیل سیستان کوتاهی کرده‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله طباطبائی‌نژاد عصر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و جان‌باختن هم‌وطنان در تشییع پیکر آن بزرگوار و شهادت سرنشینان حادثه هواپیما در رابطه با واقعه سیل در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: باید برای وضعیت سیستان و بلوچستان اقدامات اساسی انجام شود، در اصفهان و صدا و سیما در این زمینه کم‌کاری شده‌است و نیاز است که دولت و نیروهای مسلح اقدامات و تلاش‌های خود را در این زمینه افزایش دهند‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ادامه داد: این ارگان‌ها به وسایل، پول نقد و اقلام مختلف از جمله اقلام غذایی نیاز دارند و لازم است شماره حسابی به غیر از شماره حساب هلال‌احمر در اختیار همگان و صداوسیما قرار گیرد تا بودجه این اقدامات تامین شود، چون بودجه‌ خاصی در جهت این‌گونه اقدامات برای ارتش و سپاه اختصاص نیافته‌است.

وی افزود: امید است مانند همیشه که اصفهان در زمینه‌های مختلف جلودار بوده‌است، در این مسأله هم با همکاری یکدیگر سربلند از امتحان انجام این وظیفه بیرون بیاییم.

طباطبائی‌نژاد با بیان یک روایت از پیامبر اسلام درباره حکم فقهی خطا و اشتباه در اسلام تصریح کرد‌: پیامبر اکرم فرموده که ۹ چیز از امت من رفع شده‌است که یکی از این موارد خطا و اشتباه سهوی است، این سخن به این معنی است که در صورت انجام خطا و اشتباه سهوی حرمتی رخ نداده است به این دلیل که فعل حرام یعنی مخالفت عمدی با حکم خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: نسیان، حسد فکری، تفکرشوم درباره دیگران و... از دیگر موارد این روایت هستند؛ در زمینه خطا باید توجه کرد که زمانی که تصور می‌شود در جبهه مقابل دشمن وجود دارد و در صورت عدم مقابله با آن فاجعه‌ای رخ خواهد داد و در این‌صورت اشتباهی رخ دهد، نباید این خطا را جنایت فرض کرد.

وی افزود: همه ما در قضیه هواپیما ناراحت و متاثر هستیم و از صمیم قلب با بازماندگان آن‌ها ابراز همدلی و همدردی می‌کنیم؛ ولی باید توجه داشت که وقتی یک نفر از یک صنف خطا ‌ می‌کند نباید آن‌را به همه افراد آن صنف نسبت داد مخصوصا در زمینه سپاه که در مواقع سیل، زلزله، حمله داعش و... همین افراد هستند که به داد ملت می‌رسند.

طباطبائی‌نژاد خاطرنشان کرد: نباید به افرادی که به ناحق به سپاه تهمت می‌زنند رحم کرد و باید توجه داشت که این‌گونه افراد به مسؤولیت‌های اجرایی دست نیابند، البته این جریانات باعث می‌شود که فرزندان شایسته مملکت هم از خواب بیدار شده و در فضای مجازی عرصه را به دشمن نبازند و کاملا این فضارا به آن‌ها تحویل ندهند.

انتهای پیام/63086/ج10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول