اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دانشگاه هوشمند نیاز جامعه را رفع می‌کند

یک مخترع و نخبه دانشگاه تهران گفت: کشور ایران نیازمند مراکز علمی و دانشگاه‌های هوشمند است تا هر یک از آنها بتوانند در یک حوزه خاص فعالیت کرده و در نتیجه نیاز جامعه را مورد بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

دانشگاه هوشمند نیاز جامعه را رفع می‌کند

سجاد آهنگر مخترع و نخبه دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه وجود دانشگاه هوشمند می‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید هر یک از دانشگاه‌های ما برای برطرف کردن نیازهای جامعه در یک حوزه خاص فعالیت کنند و در قالب دانشگاه هوشمند بتوانند با بررسی معضلات و مشکلات مختلف جامعه نسبت به رفع آنها گام‌های موثری را بردارند.

* رفع مشکلات باید تنها از طریق مراکز علمی و دانشگاه‌ها  اتفاق بیفتد

وی افزود: اگر قرار باشد مشکلات کشور یکی پس از دیگری در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برطرف شود، باید تنها از طریق مراکز علمی و دانشگاه‌ها این اتفاق بیفتد که در این رابطه مقام معظم رهبری توصیه‌های ارزشمندی را در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرده‌اند که باید نهادها و سازمان‌های حوزه آموزش عالی نسبت به این نکات مهم حساسیت نشان داده و در پیاده‌سازی آنها سرعت عمل داشته باشند.

* در حوزه رباتیک مردم هیچ‌گونه اطلاعاتی ندارند

آهنگر تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروز جامعه ما با آن دست و پنجه نرم می‌کند این است که متاسفانه همه متخصصان علمی کشور در پایتخت جمع شده‌اند که این خود به تنهایی باعث می‌شود ارتباطات محدود شده و در نتیجه گسترش فرهنگ و پیشرفت علم و فناوری با سرعت کمی حرکت کند. این درحالی است که به طور مثال در حوزه رباتیک هیچ‌ یک از مردم کشور علاوه بر تهران از مقوله ربات و فعالیت‌های علمی در این حوزه هیچ‌گونه اطلاعاتی ندارند که باید در این حوزه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی صورت بگیرد.

* مردم در حد فیلم‌های کارتونی در تلویزیون با ربات آشنا هستند

این مخترع و نخبه دانشگاهی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که نخبگان و مخترعان دانشگاهی با آن روبرو هستند، موضوع فرهنگ رباتیک است که مردم هنوز در بسیاری از شهرستان‌ها با مقوله ربات آشنایی ندارند، به حدی اطلاع‌رسانی در این زمینه ضعیف است که مردم در حد فیلم‌های کارتونی در تلویزیون با ربات آشنا هستند. این درحالی است که دنیا در حال پیشرفت و توسعه در حوزه‌های نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی، انرژی هسته‌ای و رباتیک است که ما نیز باید بیش از گذشته مردم را نسبت به تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا کنیم که در این میان دولت نقش محوری دارد و باید به وظایف خود به درستی جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول