اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

انتخاب سرمایه‌گذار برای تصفیه خانه‌های فیروزآباد و سرخه‌حصار

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با این عنوان که سرانه اختصاص آب به هر تهرانی به دلیل تراکم جمعیت 350 متر مکعب و این عدد در کشور ۱۶۰۰ مترمکعب است گفت:مطالعات احداث تصفیه‌خانه‌ در رودخانه فیروزآباد و سرخه‌حصار برای تصفیه آب های سیاه به پایان رسید.

انتخاب سرمایه‌گذار برای تصفیه خانه‌های فیروزآباد و سرخه‌حصار

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص تراکم بالای جمعیت در تهران و اختصاص سرانه آب به شهروندان تهرانی گفت: به دلیل تراکم بالای جمعیتی در تهران اختصاص سرانه آب به شهروندان تهرانی نسبت به متوسط کشوری بسیار پایین است بطوریکه سرانه اختصاص آب به هر تهرانی به دلیل تراکم جمعیت 350 متر مکعب و این عدد در کشور ۱۶۰۰ مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه 13 تا 14 میلیون نفر از جمعیت تنها در یک درصد وسعت کشور ساکن شده‌اند اظهار داشت: پس اگر بخواهیم سرانه میزان اختصاص آب به هر شهروند تهرانی را محاسبه کنیم سرانه  آب به  350 مترمکعب می‌رسیم.

وی ادامه داد: به لحاظ بارندگی وضعیت تهران حدودا 250 میلی متر است و چون 18 درصد جمعیت کشور در یک درصد وسعت کشور ساکن هستند این عدد اختصاص سرانه آب نسبت به کشور پایین است.

به گفته وی، تهران بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان کشور از لحاظ فقر در برخورداری از منابع آبی را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه تلقی بارش‌های مناسب و بهتر شدن منابع آبی باعث شده تا حساسیتی از بابت اصلاح و مدیریت مصرف آب نشان داده نشود گفت: در تهران ۷ رودخانه وجود دارد که از ارتفاعات البرز و تهران سرچشمه می‌گیرد تا به جنوب شهر برسد که این ۷ رودخانه در طول مسیر با آب‌های سطحی، فاضلاب، کارواش، صنایع و امثال انها در سطح شهر یکی می‌شوند.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای تهران طرحی در دستور کار دارد که در این طرح با احداث تصفیه‌خانه‌ای در رودخانه فیروزآباد و سرخه‌حصار آب‌های سیاه تصفیه شود تا این آب تصفیه‌شده جایگزینی برای کشاورزان باشد.

بختیاری با بیان اینکه مطالعات این طرح به پایان رسیده گفت: این طرح پس از اتمام مطالعات احداث در حال انتخاب سرمایه گذار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول