اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تعیین سفیر جدید تاجیکستان در قرقیزستان

رئیس جمهور تاجیکستان در فرمانی سفیر این کشور در قرقیزستان را برکنار و فرد دیگری را برای این مقام معرفی کرد.

تعیین سفیر جدید تاجیکستان در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در فرمانی «سهراب عالم زاده» را از سمت سفیر این کشور در قرقیزستان برکنار و «نظیرمد علی زاده» را برای این مقام معرفی کرد.

سفیر جدید تاجیکستان در قرقیزستان متولد 11 نوامبر 1967 و فارغ التحصیل دانشگاه مسکو با تخصص مهندس در سال 1993 میلادی و انستیتو خدمات جمهوری تاجیکستان با تخصص اقتصاد و مدیریت شرکت های صنعتی در سال 2001 میلادی می باشد.

وی شروع از سال 2003 میلادی در وظایف مختلف دولتی کار و فعالیت کرده و از 18 ژوئن سال 2014 تا 14 ژانویه 2019 میلادی ریاست سفارت تاجیکستان در قزاقستان و همزمان در مغولستان را بر عهده داشت.  

علی‌زاده ماه ژانویه سال گذشته میلادی با دستور رئیس جمهور تاجیکستان از مقام سفیر این کشور در قزاقستان و مغولستان برکنار و چندی بعد به عنوان سفیر ویژه، هماهنگ‌ساز ملی در امور سازمان همکاری شانگهای معرفی شد.

برکناری سفیر قبلی و تعیین علی زاده به عنوان سفیر جدید تاجیکستان در قرقیزستان در حالی صورت می گیرد که هفته های اخیر وضعیت در مرز دو کشور تشدید شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول