اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

نظامیان آمریکا برای ایجاد توازن در برابر روسیه و چین عازم اقیانوس آرام می‌شوند

یک مقام ارشد نظامی آمریکا از استقرار یگان‌های از نیروی زمینی این کشور در جزایر فیلیپین و تایوان برای مقابله با تهدید‌های روسیه و چین خبر داد.

نظامیان آمریکا برای ایجاد توازن در برابر روسیه و چین عازم اقیانوس آرام می‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد نظامی آمریکا از استقرار نظامیان نیروی زمینی این کشور در  بخش‌هایی از اقیانوس  آرام برای ایجاد موازنه در برابر روسیه و چین، خبر داد.

به نوشته وبگاه «پراودا» «رایان مک‌کارتی» دبیر ارتش آمریکا به تازگی گفته است که یگان‌های ویژه ارتش آمریکا پس از استقرار در جزایر تایوان و فیلیپین، با حملات سایبری، جنگ اطلاعاتی، استفاده از جنگ‌افزارهای مافوق صوت و نقطه‌زن علیه اهداف دریایی و زمینی، مسیر نیروی دریایی و هوایی آمریکا را در هرگونه درگیری در آینده را هموار می‌کنند.

این مقام ارشد نظامی آمریکا در ادامه خاطر نشان ساخت که این یگان‌های جدید با اداره ملی شناسایی آمریکا، از زیرمجموعه‌های وزارت دفاع آمریکا، برای دریافت سریع اطلاعات درباره اهداف بالقوه هماهنگ است.

این در حالی است که چین پیشتر درباره استفاده از موشک‌های ضدکشتی علیه ناو گروه‌های آمریکا  حین عبور از منطقه و برخی نقاط دیگر هشدار داده است.

مقامات وزارت خارجه چین هشدار داده‌اند در صورتی‌ که آمریکا وعده خود برای استقرار فوری موشک‌های میان‌برد در آسیا را عملی کند، با آن به مقابله خواهند پرداخت. (جزئیات بیشتر)

به نوشته پراودا، مک‌کارتی بر این باور است که حضور یگان‌های جدید آمریکا در این جزایر توازن قوا در منطقه را تغییر خواهد داد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز چندی قبل در باره استقرار موشک‌های برد کوتاه آمریکا در آسیا گفته بود که  این اقدام منجر به افزایش تنش و  تهدید در منطقه و واکنش متقابل مسکو خواهد شد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول