اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

۴۰ میلیون نفر تحت پوشش طرح پزشک خانواده

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: حدود ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفته‌اند.

۴۰ میلیون نفر  تحت پوشش طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، عباس آقازاده مسرور رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی و نماینده رئیس کل این سازمان در ستاد اجرایی پزشک خانواده کشور در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: پزشک خانواده در کشور ما متاسفانه خوب تبلیغ نشد و خوب شناخته نشده است. حدود ۴۰ میلیون نفر  تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: طبق تعریف سازمان جهانی، سلامت یعنی فرد احساس کند از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی و عصبی و آرامش فکری و درونی شرایط مناسبی دارد. انسان سالم، محور توسعه پایدار است و ما مجبوریم به این خاطر در حوزه سلامت گام‌های جدی برداریم. در قانون‌های توسعه ۴ و ۵ و ششم کشور تأکید موکدی روی بحث پزشک خانواده شده است اما متاسفانه آنچنان این طرح در کشور شناخته نشد و در استان‌هایی که پیشتاز این موضوع بودند الگوها باهم متفاوتند.

وی در ادامه افزود: نظام سلامت به عنوان یک هنجار و سیستمی که اجزایش و دستگاه‌هایش با وزارت بهداشت در ارتباط هستند و متولی‌ آن وزارت بهداشت است باید کار را جلو ببرند.

آقازاده با بیان اینکه در بخش پزشک خانواده تصمیم بر سطربندی اطلاعات پزشکی است و ارجاع صورت می‌گیرد، گفت: برای هر سرماخوردگی ساده و... به پزشک متخصص نیازی نیست مراجعه شود. این کار در جهان هم برای اینکه عدالتی بین مردم باشد، انجام شده، حتی با تولید ناخالصی پایین‌تر از ما، نظام سلامت منظم تری دارند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اجرایی شدن کامل طرح پزشک خانواده تا سال۱۴۰۲، گفت: ممکن است این خط زمانی دقیقا انجام نشود اما جهت گیری به این سمت آغاز شده است، برای اینکه مردم بتوانند خدمات سلامت کاملی و درستی دریافت کنند در سطح اول به خدمات اولیه سلامت برمی‌گردد که ستون اصلی آن پزشکان خانواده هستند.

آقازاده گفت: این طرح در کشورمان در دو استان مازندران و فارس که پیشتاز بودند، اجرا شد که پزشکان عمومی که داوطلب در طرح پزشک خانواده بودند را تقویت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول