اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان افزایش یافت

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: امسال تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان به مبلغ 650 میلیون ریال با ضمانت زنجیره‌ای و کارمزد چهاردرصد پرداخت می‌شود.

تسهیلات  نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان  افزایش یافت

محمدمراد راغ پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: 164 هکتار  از مساحت شهرستان گچساران با جمعیتی بیش از 25 هزار نفر  در بافت فرسوده دوگنبدان واقع شده است.

 وی ادامه داد: 10درصد از جمعیت شهری دوگنبدان در مناطق 9 گانه بافت فرسوده از جمله محلات لبنان، کیامرثی، رادک، سادات، پربالی و امینی سکونت دارند.

 این مسوول با بیان اینکه طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان  از سال 1387 تصویب شده بود، گفت: به دلیل نبود اعتبار نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده دوگنبدان از سال 1394 اجرایی و تا کنون ادامه دارد.

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان با اشاره به اینکه  نوسازی بافت فرسوده در دوگنبدان  به عنوان یک طرح پایلوت در کشور در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: در این پروژه ملی  تعداد پنج هزار و 350 واحد مسکونی  از سوی کارشناسان مربوطه در بافت فرسوده دوگنبدان  شناسایی شده است که در فاز اول تعداد سه هزار و  ۱۰۰ واحد نوسازی  خواهند شد.

 راغ‌ پور با اشاره به افزایش تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان گفت: امسال برای نوسازی هر باب واحد مسکونی 110 میلیون ریال کمک بلاعوض و 650 میلیون ریال با ضمانت زنجیره‌ای و کارمزد چهاردرصد  پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: پیش از این برای بازسازی هریک از واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۱۱۰ میلیون ریال اعتبار بلاعوض پرداخت می شد. 

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان  تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده تا سه سال دوره تنفس و ۱۵ سال دوره بازپرداخت دارد.

راغ پور عنوان کرد: تهیه نقشه ساختمان و صدور پروانه ساخت، نظارت برساخت و ساز و هزینه انشعاب‌های آب، برق و گاز به صورت رایگان از دیگر حمایت‌های دولت برای بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان  همچنین اعلام کرد که به منظور تسهیل در بازسازی مناطق بافت فرسوده شهر دوگنبدان ۹تن سیمان رایگان در اختیار هر واحد  قرار خواهد گرفت.

 وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۶۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان  در محله‌های سادات، کیامرثی، کوی لبنان، منطقه پربالی و رادک مقاوم سازی و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/82031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول