اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

132 نقطه حادثه‌خیز در خوزستان شناسایی شد/ اعتبار 400 میلیارد تومانی راهداری خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۱۳۲ نقطه پرحادثه بر اساس شاخص‌های معین در سطح استان شناسایی شده است و اقدامات لازم مربوط به آشکارسازی نقاط انجام شده اما برای اصلاح هندسی این نقاط نیازمند اعتبارات کافی هستیم.

132 نقطه حادثه‌خیز در خوزستان شناسایی شد/ اعتبار 400 میلیارد تومانی راهداری خوزستان

غلام‌عباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان در گفت‌وگوی تلویزیونی، اظهار کرد: ۱۳۲ نقطه پرحادثه بر اساس شاخص‌های معین در سطح استان شناسایی شده است و اقدامات لازم مربوط به آشکارسازی نقاط انجام شده اما برای اصلاح هندسی این نقاط نیازمند اعتبارات کافی هستیم.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته تا امروز تعداد ۴۰ پروژه برای اصلاح این نقاط در دست اقدام است که بین ۳۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و ۱۲ پروژه نیز به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به رتبه چهارم استان از نظر تعداد کشته‌ها در کشور، عنوان کرد: پروسه ایجاد یک راه جدید زمان‌بر و نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگ است و حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر راه جدید در استان در حال احداث است که به‌مرور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: آزادراه اهواز به ایذه به استان چهارمحال‌وبختیاری مصوب شده است و کارهای مناقصه آن در حال انجام است و سه‌راهی لالی به سمت لالی در دستور کار است و پیمانکار مشخص شده است که نیازمند که ۱۶ کیلومتر نیازمند لکه‌گیری است.

بهرامی نیا با اشاره به سه برابر شدن اعتبارات در دو سال گذشته، اظهار کرد: امسال با احتساب پروژه‌های سیل حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به خوزستان اختصاص یافته است که هر کیلومتر راه برای تعمیر و نگهداری به حداقل ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و هم اکنون ۱۳۴ پروژه فعال در حوزه راهداری وجود دارد که عمده آن‌ها لکه‌گیری و روکش است.

وی افزود: ۶ هزار کیلومتر از اول سال جاری تاکنون خط‌کشی در راه‌های استان انجام شده است و ۳ هزار کیلومتر دیگر تا پایان سال در برنامه وجود دارد اما خط‌کشی جاده‌ها باید هر ۹ ماه یک‌بار تمدید شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول