اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پارلمان اردن منع واردات گاز از فلسطین اشغالی را بررسی می‌کند

قرار است پارلمان اردن بزودی طرحی را بررسی کند که واردات هرگونه گاز از فلسطین اشغالی از جمله اجرای توافق اخیر تل‌آویو-اَمان را ممنوع خواهد کرد.

پارلمان اردن منع واردات گاز از فلسطین اشغالی را بررسی می‌کند

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، موضوع واردات گاز از فلسطین اشغالی در اردن همچنان داغ است و گفته می‌شود پارلمان این کشور بزودی در این خصوص طرحی را بررسی می‌کند که هدفش منع واردات گاز از فلسطین است. 

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که مجلس نمایندگان اردن یکشنبه آینده طرحی را بررسی می‌کند که هدف از آن لغو اجرای توافق اخیر امان با تل‌آویو است که بر اساس آن قرار است به مدت پانزده سال و به ارزش ده میلیارد دلار از فلسطین اشغالی گاز وارد شود.

گفته شده که این توافق از ابتدای ماه جاری، اجرایی شده است. 

همچنین دادگاه قانون اساسی اردن گفته که این توافق «نیازمند موافقت پارلمان نیست»؛ چه مجلس نمایندگان چه مجلس سنا. 

عاطف طراونه رئیس پارلمان دیروز یکشنبه در جلسه کمیته حقوقی اعلام کرد که تلاش‌ها برای تهیه طرحی جهت منع واردات گاز از اسرائیل فشرده شده تا به جلسه یکشنبه هفته آینده برسد. تاکنون 58 نماینده از مجموع 130 نماینده آن را امضا کرده‌اند. 

عبدالمنعم العودات رئیس کمیته حقوقی در پارلمان اردن نیز گفت که «کمیته حقوقی در حال بررسی این طرح در همه ابعادش است. این طرح به رأی گذاشته خواهد شد سپس به دولت ارسال می‌شود». 

در ماه مارس سال گذشته نیز پارلمان اردن خواستار لغو هرگونه توافق واردات گاز با رژیم صهیونیستی شده و اعلام کرده بود که توافق با دشمن مورد قبول مردم و نمایندگان اردن نیست. 

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول