اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کمیسیون نظارت وظیفه نظارت بر بودجه را دارد نه رفتار شخصی افراد

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: وظیفه کمیسیون نظارت بر این است که بداند بودجه اختصاص یافته برای سازمان‌ها از سوی شهرداری در چه بخشی بوده و در چه حوزه‌ای هزینه شده است نه اینکه به رفتار بیرونی افراد نظارت کند.

کمیسیون نظارت وظیفه نظارت بر بودجه را دارد نه رفتار شخصی افراد

احمد نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در ارتباط با آخرین اقدامات کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر زنجان اظهار کرد: برای شفاف‌سازی فعالیت کمیسیون نظارت، باید عرض کنم که وظیفه کمیسیون نظارت بر این است که بداند بودجه اختصاص یافته برای سازمان‌ها از سوی شهرداری در چه بخشی بوده و در چه حوزه‌ای هزینه شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه وظیفه دیگر کمیسیون هم پیگیری لوایح مصوب در شورا و طی مسیر قانونی درست آن است، تصریح کرد: وقتی این لوایح از سوی فرمانداری ابلاغ می‌شود، کمسیون وظیفه دارد ببیند که این مصوبات اجرایی شده یا نشده است، اما در این بین ما به امور بیرونی افراد در خارج از مجموعه کاری نداریم و اصلا جزو وظایف کمیسیون نیست.

وی همچنین در ارتباط با مبحث تحقیق و تفحص و وظیفه کمیسیون‌های شورا در این رابطه نیز گفت: پیشنهاد کمیسیون از سوی یکی از اعضا مطرح و سپس به امضای سه نفر از اعضای شورا می‌رسد و در نهایت نامه آن به رئیس شورا ارسال و وی نیز نامه را به کمیسیون مربوط ارجاع می‌دهد.

نصیری گفت: پس از طی این فرآیند رئیس کمیسیون از شهردار سوال می‌کند که درباره این موضوع خاص توضیح دهد و اگر جواب شهردار قانع کننده نبود، تحقیق و تفحص آغاز می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر زنجان در ارتباط با مباحث اخیر مطرح شده در زمینه تحقیق و تفحص از چند سازمان شهرداری گفت: فرآیند تحقیق و تفحص در حال انجام است، هرچند که به دلیل قضایای اخیر در آن خلل ایجاد شد، اما فرآیند تحقیق و تفحص ادامه پیدا می‌کند، البته در ابتدا دستور برای سازمان فرهنگی بود ولی از سازمان‌های عمران و سیما و منظر نیز تحقیق و تفحص انجام خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول