اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

الزام مراکز آموزشی به ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: مراکز آموزشی برای جلوگیری از تقلب و یا تکرار عناوین و آثار پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها ملزم به ثبت آنها در ایران داک هستند.

الزام مراکز آموزشی به ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه ۲۲ دی‌ماه) این کمیسیون گفت: امروز رئیس پژوهشگاه علوم، فناوری و اطلاعات ایران «ایران داک» و دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در جلسه این کمیسیون حضور پیدا کردند. 

وی با بیان اینکه رئیس پژوهشگاه علوم، فناوری و اطلاعات ایران «ایران داک» در نشست امروز حضور یافته و فعالیت‌های این مرکز را تشریح کرد افزود: بر اساس قانون دانشگاه و مراکز آموزشی موظف به همکاری با ایران داک هستند و با توجه به اینکه بر اساس قانون پیشگیری و تقلب در آثار علمی که در مجلس تصویب شده اما برخی از مراکز علمی از جمله حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد همکاری مناسبی با ایران داک ندارند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: مراکز آموزشی برای جلوگیری از تقلب و یا تکرار عناوین و آثار پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها ملزم به ثبت آنها در ایران داک هستند. 

میرزاده افزود: در بخش دوم نشست امروز حجت‌الاسلام سعید عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست کمیسیون حاضر شدند و بعد از ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورا، نمایندگان عضو این کمیسیون انتقاداتی درباره برخی موازی‌کاری‌ها در این شورا را بیان کردند. 

وی اظهار داشت: در این نشست مقرر شد کمیته‌ای مشترک بین برخی از اعضای کمیسیون آموزش و شورایعالی انقلاب فرهنگی برای تفکیک موضوعات و وظایف و همچنین برای جلوگیری از برخی موازی‌کاری‌ها بین این 2 نهاد سیاست‌گذار تشکیل شود تا هر 2 نهاد به یک موضوع ورود نکنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: درباره موضوع کنکور، دولت پیشنهادی به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده که هم اکنون در دستور کار این شورا قرار دارد تا سنجش و پذیرش از یکدیگر جدا شده و با اخذ نظرات اعضای کمیسیون آموزش به سمت حذف کنکور تدریجی حرکت شود. 

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول