اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

جهت‌گیری طرح‌های پژوهشی براساس نیازهای استان ایلام باشد

استاندار ایلام از لزوم جهت‌گیری طرح‌های پژوهشی براساس نیازهای استان خبر داد و گفت: شناخت مسئله، ضرورت و اهمیت موضوع در نگاه اول در انتخاب طرح‌ها رعایت و در نظر گرفته شود.

جهت‌گیری طرح‌های پژوهشی براساس نیازهای استان ایلام باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام ظهر امروز روز کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ایلام با تاکید بر اثربخشی پژوهش‌ها در رفع مسائل و مشکلات پیش آمده در حوزه‌های مختلف استان اظهار داشت: برای هدف‌گذاری انجام طرح‌های پژوهشی بایستی یک ساز و کار مشخص و دقیق تعریف شود، شناخت مسئله، ضرورت و اهمیت موضوع در نگاه اول در انتخاب طرح‌ها رعایت و در نظر گرفته شود.

وی افزود: طرح‌های ارائه شده بایستی پیوست فنی، مالی، اقتصادی، زیست محیطی و ‌... داشته باشد، کارشناسان این حوزه نیز باید به این سوال پاسخ دهند که با انجام این طرح چه راهکار و ایده‌ای را دنبال می‌کنند و آن موضوع در حال حاضر چقدر ضرورت دارد.

استاندار ایلام اضافه کرد: عنوان پژوهش علاوه بر جدیت در ارائه، تا مرحله نتیجه‌گیری باید به ریز و تخصصی دنبال شود و ایده ارائه شده در زندگی، میدان کار، طبیعت و مصادیق کار اثرگذار باشد و مجریان بتوانند از این پژوهش در جهت کار و برنامه‌های مدیریتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خروجی انجام طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی باید برای مردم و جامعه مفید و سودمند باشد، خاطرنشان کرد: باید توجه کرد ضرورت‌ها و اولویت‌های استان چه گزینه‌هایی بوده و آیا در این خصوص پژوهش‌های قبلی انجام شده است، در واقع به جای تکرار مکررات، پژوهش بایست بدیع و جدید باشد.

استاندار ایلام تصریح کرد: پیشنهاد مشخص و براساس ضرورت و اهمیت کار منابع مالی را تعیین کنید و در اینجا تعداد طرح‌ها مهم نیست بلکه بر طبق اولویت‌ها و کیفیت و اثربخشی که اجرای طرح می‌تواند، در برداشته باشد باید برنامه‌ریزی کرد.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: در هدف‌گذاری طرح‌ها به جای کمیت باید کیفیت را بالا ببریم، بیشتر بر ضرورت‌ها در انجام طرح توجه کنیم، نتیجه پژوهش‌ها اگر اثربخش بود بایستی در سطح جامعه نشر داده شود و افکار عمومی یا قشر هدف را در جریان نتایج این طرح‌ها قرار داد.

انتهای پیام/9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول