اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| تجمیع قطعات توسط مالکان، کلید حل مشکل بافت فرسوده آبکوه

مدیر طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه، راه‌حل ساماندهی بافت فرسوده آبکوه را تجمیع قطعات توسط مالکان عنوان کرد.

فارس من| تجمیع قطعات توسط مالکان، کلید حل مشکل بافت فرسوده آبکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بلاتکلیفی بافت فرسوده آبکوه و قیمت‌گذاری پایین زمین‌های این منطقه توسط شهرداری نارضایتی‌هایی را برای شهروندان مشهدی ایجاد کرده‌ و از موضوعاتی است که با عنوان «مشکل بازسازی بافت فرسوده آبکوه» در سامانه مردمی «فارس من» به ثبت رسیده است.

برای پیگیری این موضوع گفت‌وگویی را با مدیر طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه انجام دادیم تا نظر وی را در این مورد جویا شویم.

محسن خاکپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، گفت: منطقه آبکوه حدوداً 30 هکتار است و از سال 88 الی 89 مدیریت اجرایی آن شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تملکی که شهرداری انجام می‌دهد بر اساس پول اوراق مشارکت است، بیان کرد: مرحله اول اوراق گرفته و تمام شده است، مرحله دوم را هم گرفته‌ایم و محدوده اوراق مشخص است.

مدیر طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه ادامه داد: قیمت‌گذاری این مناطق توسط کارشناس‌های رسمی دادگستری انجام می‌شود و بر اساس قیمت‌هایی که کارشناس‌ها انجام می‌دهند و قیمت قطعات همجواری که تملک شده، تعیین می‌شود.

خاکپور افزود: به علت اینکه قیمت‌گذاری نارضایتی برای مردم به همراه نداشته‌باشد، کمیته توافق تشکیل شده و قیمت‌ها به صورت توافقی و کارشناسی به مالکان ابلاغ می‌شود.

وی با بیان این مطلب که سیاست شهرداری جلب مشارکت مردم است، خاطرنشان کرد: با سیاست شورای شهر و بسته‌های تشویقی که برای مردم در نظر گرفته شده هدف این است که مردم آبکوه از محدوده این منطقه خارج نشوند و خودشان زمین‌هایشان را با قطعات همجوار و همسایه تجمیع کنند تا طبق طرح قطعه‌ای را بسازند.

مدیر طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه با تأکید بر این مطلب که «دفاتر توسعه محله» نزدیک 6 ماه است در این منطقه مستقر شده، متذکر شد: این دفاتر در حال پیگیری مصوبات شورای شهر هستند تا مردم مشارکت کرده و خودشان قطعه‌ای را بسازند.

خاکپور تصریح کرد: سیاست شهرداری بر تملک نیست، زیرا مردم آبکوه باید بتوانند خودشان ساخت‌وساز و تجدید بنا کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکل تأمین اعتبار هم داریم، اضافه کرد: از 30 هکتار زمین منطقه آبکوه 37درصد تملک شده است، هزار و 200 قطعه دیگر باقی مانده که شهرداری بودجه تملک آن را ندارد و سیاست هم بر این امر نیست.

مدیر طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه افزود: باید فرآیندی شکل بگیرد که مردم خودشان زمین‌هایشان را تجمیع کنند و شهرداری با تخفیف پروانه و امتیازهایی که می‌دهد مردم را تشویق کند تا خودشان مشارکت کنند.

خاکپور با اشاره به اینکه تنها قطعه‌هایی که در معابر است را می‌توانیم تملک کنیم، ابراز کرد: محل دفاتر توسعه محله منطقه آبکوه بین آپادانا 18 و 20 است، مردم با مراجعه با این دفاتر می‌توانند مشکلاتشان را مطرح و پیگیری کنند.

انتهای‌پیام/70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول