اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واکنش‌های خانواده شهید حادثه هواپیما به اتفاقات اخیر+فیلم

خانواده مهدی اسحاقیان از شهدای حادثه هواپیما ضمن تشکرفراوان از ابراز همدردی مردم انقلابی و همیشه در صحنه از حال و هوای این روزها و وضعیت پیش آمده می‌گویند.

واکنش‌های خانواده شهید حادثه هواپیما به اتفاقات اخیر+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حس سرخوردگی توأمان با افسردگی به اضافه خشم و ناراحتی، این حس و حال روز گذشته بیشتر مردم ایران بود، ایرانیانی که در یک هفته گذشته داغ سردار دیده بودند و بارها مورد تهدید قرار گرفتند، هنوز شادی‌شان از اصابت موشک به قلب پایگاه نظامی دشمن شکل نگرفته بود که خبر اندوهناک دیگری مخابره شد، سقوط هواپیمای مسافربری.

ساعت‌های اولیه بعد از حادثه با توجه به اهمیت سیلی سخت به آمریکایی‌ها، خبر سقوط هواپیمای اوکراینی در سطح جامعه ضریب نگرفت اما پس از گذشت ۴۸ ساعت گمانه‌زنی‌ها در مورد چرایی این حادثه بیشتر شد، رسانه‌های آن طرف آبی که بهانه‌ای برای به حاشیه راندن حمله کوبنده ایران به پایگاه آمریکایی که در نوع خودش بی‌سابقه بود، پیدا کردند سرخط خبرهای خود را به سقوط هواپیما تغییر دادند.

در ابتدا نقص فنی دلیل حادثه عنوان شد اما رسانه‌ها صحبت از حمله موشکی به هواپیما می‌کردند، رسانه‌های داخلی که این مسأله را یک حمله هدفمند رسانه‌ای ارزیابی می‌کردند و از طرفی مسؤولانی که به کلی موضوع را تکذیب می‌کردند، موجب شد جمع‌بندی بیشتر ایرانی‌ها این شود که نقص فنی را دلیل حادثه قلمداد کنند.

تا این که صبح امروز بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح بر فرضیه دوم صحه گذاشت و مشخص شد دلیل حادثه خطای انسانی بوده و هواپیما به دلیل شلیک موشک دچار حادثه شده است، پس از صدور بیانیه نیز سردار حاجی‌زاده در مقابل دوربین‌ها ظاهر شد و مسؤولیت حادثه را پذیرفت و ضمن همدردی بابت وقوع این حادثه عذرخواهی کرد.

حاجی‌زاده از وضعیت آماده‌باش به دلیل شیطنت‌ها دشمن گفت و این که در این سال‌ها به این اندازه هرگز شکل‌گیری یک رودررویی تمام عیار نزدیک نبود، اما اقتدار ما اجازه بروز چنین اتفاقی را نداد و آمریکایی‌ها ترجیح دادند دست صلح به طرف ایران دراز کنند.

و همین جوسازی‌ها علیه کشور بود که باعث شد تا پدافندی که باید نسبت به هر گونه خطری آماده شلیک باشد، یک هواپیمای مسافربری را مورد حمله قرار داده و فاجعه‌ای به بار می‌نشیند.

امروز هیچ ایرانی وطن‌دوستی نیست که از بروز این حادثه ناراحت نبوده باشد، این را می‌شد در نگاه مردم کوچه و بازار دید، موشکی که باید جان مردم را نجات دهد معکوس عمل کرده و حالا فقط می‌تواند تأسف خورد؛ با این حال مردم می‌دانند این پدافندی که امروز اشتباه کرده از دل همان مجموعه‌ای است که پهپاد متجاوز آمریکایی را ساقط کرد، این سپاهی‌ای که تشخیص اشتباه داده همان سبز پوشی که در سیل و زلزله، در گرفتن جاسوس و مقابله با داعش، در جنگ و حادثه پیش مرگشان است.

 

مهدی فرزند کشور بود

شاید به همین دلیل است که خانواده مهدی اسحاقیان شهید حادثه سقوط هواپیما بیانیه می‌دهند و پیشاپیش راه سوءاستفاده ضدانقلاب را می‌بندند و می‌گویند: ضمن تشکر فراوان از ابراز همدردی شما مردم انقلابی و همیشه در صحنه تقاضا دارم مراقب باشید هرگز سخنی که تضعیف‌کننده‌ نیروهای جان‌برکف سپاه پاسداران و نظام ولایی و انقلاب باشد بر زبان جاری نکنید تا در این شرایط حساس؛ در زمین دشمن بازی نکرده باشید.

 

خانواده مرحوم اسحاقیان در ادامه این بیانیه آورده‌اند: همه‌ ما مدیون تلاش‌های بی‌وقفه و خالصانه‌ نیروهای سپاه پاسداران هستیم. سپاهی که چهل سال است در دفاع از جان و مال و ناموس و کیان این ملت از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در این راه؛ هزاران شهید و جانباز تقدیم کرده است. ما در حُسن نیت جان‌برکفان نیروی هوافضای سپاه، هیچ شک و شبهه‌ای نداریم.

 

در پایان این بیانیه آورده شده است: دشمنان سیلی خورده از مقاومت بدانند با فرافکنی و دروغ بستن به‌ نظام به کمک رسانه‌های مواجب بگیرشان؛ نخواهند توانست از بی‌آبروتر شدن خود و شیرین‌کام شدن مقاومت از سیلی محکم سپاه بکاهند و مثل همیشه این امت بصیر ایران اسلامی است که با تبعیت از رهنمودهای مقام عظمای ولایت؛ نقشه‌های خبیثانه آنان را نقش بر آب خواهد کرد؛ از خداوند متعال مسألت داریم به همه داغداران این حادثه اندوه‌بار؛ صبر جمیل عطا فرماید و همه‌ی جان‌باختگان را با ارواح طیبه‌ شهدا خصوصاً شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی محشور فرماید.

 

 

 

دستور پیگیری رهبری تسلای خاطر بازماندگان بود

پدر شهید اسحاقیان در نخستین گفت‌وگوی رسانه‌ای خود هم عنوان کرد: خداوند گلی داد و خودش هم چید، اتفاقی بود که رخ داد، خطایی رخ داده، پیگیری و بررسی آن با مسرولان و دادگاه است.

وی اضافه کرد: سرباز کوچک نظام هستیم و فرزندم فدایی این کشور بود، درس می خواند برای این آب و خاک، هیچکس نمی تواند از این قضیه سواستفاده کند.

پدر شهید اسحاقیان با بیان این که راضی هستم به رضای خدا، تاکید کرد: حضرت آقا با پیامی که دادند موجب تسلای خاطر خانوده بودند و دستور دادند که این حادثه پیگیری شود.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول