اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نخستین ربات جراحی مفصل ران

نخستین عمل جراحی تعویض مفصل ران با کمک یک ربات در بیمارستان جیشیتان پکن این هفته انجام شد.

نخستین ربات جراحی مفصل ران

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، نخستین عمل جراحی تعویض مفصل ران با کمک یک ربات در بیمارستان جیشیتان پکن این هفته انجام شد.

بیمار این عمل جراحی سالها به دلیل بیماری آندمیک کاشین-بک که منجر به سایش شدید و بدشکلی مفصل لگن می‌شود، دچار درد و زخم لگن شده بود.

عمل جراحی به کمک ربات که توسط جراح بیمارستان ژو ییکسین در پکن انجام شده است، با ایجاد دستیابی به موفقیت‌های فنی در انتخاب مناسب‌ترین موقعیت شخصی پروتز برای بیمار، مفصل ران را جایگزین کرد و زاویه انحراف کاشت را کمتر از یک درجه کنترل کرد.

به گفته ژو، این ربات بطور پویا آناتومی بیمار و همچنین رابطه ستون فقرات باسن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و برنامه ریزی جراحی را دقیقاً طبق برنامه ریزی صورت داده است.

به عنوان نخستین ربات جراحی کشور برای تعویض مفصل ران، به طور مستقل توسط تیم ژو و تیناوی، یک شرکت فناوری چینی ساخته شد که در زمینه توسعه ربات های جراحی ارتوپدی تخصص دارد.

این تیم به سرپرستی ژو همچنین ربات‌های جراحی هوشمند دیگری را نیز در زمینه تعویض مفصل زانو و اصلاح ناهنجاری اندام‌های تحتانی توسعه داده است.

ژو گفت: حدود 300 هزار  عمل جراحی تعویض مفصل ران در سال ۲۰۱۸ در چین انجام شده که هر سال با افزایش 10 تا 15 درصدی همراه است.

او معتقد است که جراحی‌های با کمک ربات در سراسر کشور رواج می‌یابد و به درمان‌های دقیق‌تر و هوشمندانه‌تر برای بیماران کمک می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول