اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آلودگی خاک امنیت مردم را به خطر انداخته/ آبخیزداری ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پردیس

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: آلودگی به صورت گسترده در منابع خاکی کشور وارد شده است و این آلودگی به صورت عمدی و یا سهوی سلامت انسان را مستقیم و یا غیر مستقیم به مخاطره می‌اندازد.

آلودگی خاک امنیت مردم را به خطر انداخته/ آبخیزداری ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پردیس

سید محمد قریشی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس بعدازظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در پردیس با اشاره به برگزاری جلسه پدافند غیرعامل، اظهار کرد: دو نشست مدیریت راهبری و پدافند غیرعامل برگزار شد که جلسه راهبری برای اولین بار در شهرستان و با موضوعاتی مانند تغییر کاربری، تداخلات،  پیشگیری از بیماری‌های شایع دام و طیور منطقه، عملکرد دامپزشکی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در جلسه مدیریت راهبری مباحثی از جمله تبادل نظر در خصوص مناطق چهارگانه محیط زیستی، تعیین و تکلیف پلاک‌های اصلی و فرعی، مشکلات عشایری و آلودگی خاک مطرح شد، ادامه داد: در جلسه پدافند غیرعامل مسؤولان به اهمیت و ضرورت حفظ و حراست از منابع خاکی شهرستان پردیس در راستای تأمین و حفظ امنیت غذایی و افزایش توانمندی دستگاه‌های متولی اشاره و تأکید داشتند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس با تأکید بر این موضوع که آلودگی به صورت گسترده در منابع خاکی کشور وارد شده، بیان کرد: این آلودگی به صورت عمدی و یا سهوی سلامت انسان را مستقیم و یا غیر مستقیم به مخاطره می‌اندازد و همکاری دستگاه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در کاهش این خطرات بسیار مؤثر است.

قریشی اذعان کرد: برای حفظ و صیانت از خاک کشاورزی در شهرستان پردیس اعتباری ۲۰ میلیارد ریالی از اعتبارات صندوق توسعه ملی به این منطقه اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: با اختصاص این اعتبار حدود ۴۰۰ هکتار عملیات آبخیزداری، کپه‌کاری، درختکاری و احداث سیل بند در روستاهای اطراف شهرستان پردیس انجام خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در پایان ابراز داشت: با ایجاد کارگاه آموزشی و کارگروه‌های تخصصی‌تر در جهت رفع موانع تولید و حفظ امنیت غذایی و خاک بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/م/س۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول