اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

سفیر روسیه: آمریکا خارج از معیارهای مشروع بین‌المللی رفتار می‌کند

سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد برای افکار عمومی روشن شده که آمریکا خارج از معیارهای مشروع بین‌المللی رفتار می‌کند و در حال حاضر تعاملی میان روسیه و آمریکا در پرونده‌های اساسی منطقه‌ای یا غیرمنطقه‌ای وجود ندارد.

سفیر روسیه: آمریکا خارج از معیارهای مشروع بین‌المللی رفتار می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان امروز (شنبه) درباره سفر هفته گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به سوریه و دیدار با رئیس‌جمهور این کشور «بشار اسد» اعلام کرد، روابط میان دو رئیس‌جمهور مستحکم است و در این دیدار درباره ادامه اجرایی کردن نقشه راه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، انسانی و مقابله با تروریسم صحبت شد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، زاسپکین درباره ترور «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران به دست آمریکا گفت: طی روزهای اخیر نظرات زیادی شنیدیم و تقریبا برای افکار عمومی روشن شد که آمریکایی‌ها خارج از معیارهای مشروع بین‌المللی رفتار می‌کنند، این برای همه روشن است. این یک اقدام جنایتکارانه است که منجر به بسیج مردمی در ایران و در صفوف متحدان محور مقاومت و منطقه شده است؛ طرف روسی این اقدام را رسما محکوم کرد.

سفیر روسیه ضمن اعلام اینکه در حال حاضر تعاملی میان روسیه و آمریکا در پرونده‌های اساسی منطقه‌ای یا غیر منطقه‌ای وجود ندارد، افزود: ما نقشه راه را با همکاری طرف‌های منطقه‌ای اجرایی می‌کنیم نه با آمریکایی که برای به تعطیلی کشاندن تلاش‌ها کار می‌کند.

وی درباره مشخص شدن دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران هم گفت، این موضوعی بین‌المللی و مربوط به روابط میان ایران و اوکراین می‌شود و باید تحقیقات کاملی صورت گیرد.

زاسپکین درباره تحرکات آمریکا در لبنان گفت: نقش آمریکا در لبنان در زمینه روابط با برخی احزاب، ارتش و نیروهای امنیتی لبنان و نظارت بر سیستم بانکی دیده می‌شود. آمریکا به لبنان از زاویه نزاع علیه حزب‌الله می‌نگرد و ما مخالف این هستیم. آنچه اکنون پیشنهاد می‌شود خروج آمریکا از سوریه و عراق است اما واشنگتن دنبال تقویت مواضع در منطقه است.

وی در پایان اعلام کرد، روسیه تمایل به حفظ ثبات و امنیت در لبنان دارد و موضوع همکاری نظامی لبنان با آمریکا امری داخلی است و مسکو در آن مداخله نمی‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول