اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پوشش پهبادی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در سمنان

استاندار سمنان خواستار پوشش پهبادی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و توزیع آن در این استان شد.

پوشش پهبادی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر ظهر امروز در نشست هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان اظهار کرد: ۱۰ درصد بودجه سالانه شهرداری‌ها برای جلوگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله شیوع مواد مخدر در مسائل اجتماعی و فرهنگی هزینه شود.

وی افزود: محور اصلی مبارزه با مواد مخدر، در ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در نقاط مختلف کشور برنامه‌ریزی می‌شود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در پیشگیری و مقابله با شیوع مواد مخدر در جامعه در سال‌های گذشته رویکردهای خوبی مدنظر قرار گرفته است و نیروی انتظامی با افزایش کشفیات در مبارزه با مواد مخدر نقش غیرقابل انکاری دارد.

آشناگر ادامه داد: سمنان استان پهناوری است و یگان پهبادی برای پوشش و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و عرضه آن در استان تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه گرایش جوانان به مواد مخدر به‌عنوان بیماری تلقی شود، گفت: باید اعتیاد برخی گروه‌های سنی به مواد مخدر را با رویکرد بیماری، پیگیری و درمان کرد.‌

استاندار سمنان اضافه کرد: باید با افرادی که آلوده به مواد مخدر شده‌اند با رویکرد پیشگیری توجه کرد و گروه‌های مخاطب مانند دانش آموزان، دانشجویان و کارگران را محافظت کرد.

آشناگر تصریح کرد: در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و محیط کارگری باید دقت شود که چه اقدامی باید برای جلوگیری و مقابله با اعتیاد انجام شده است.

وی افزود: شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر باید برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع اعتیاد در آموزش و پرورش و دانشگاه و واحدهای تولیدی و صنعتی استان اقدام کند.

استاندار سمنان گفت: شهرداری‌ها، فرمانداران و شورای شهر نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی حساس باشند و شهرداران وظیفه دارند برای جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: نقش شهرداری‌ها برای رفع چالش اجتماعی برجسته شود و اعتبارها برای رفع این مشکلات افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران نظارت بر بودجه شهرداری‌ها را جدی بگیرند، گفت: ۱۰ درصد از بودجه شهرداری‌ها در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی هزینه شود.

استاندار سمنان گفت: از اقدام‌های مهم در بازآفرینی شهری تنها اجرای طرح‌های عمرانی نیست اما در کنار آن باید به روان و فرهنگ جامعه هم باید حساسیت ایجاد شود.

آشناگر گفت: دولت به‌تنهایی توان مقابله با عرضه و مهار مخدر را ندارد و در تمامی نقاط جهان دولت‌ها بدون سازمان‌های مردم‌نهاد نمی‌توانند برای مبارزه با مواد مخدر اقدام کنند.

استاندار سمنان گفت: از طرح‌های غیرکارشناسی برای مهار و مبارزه با مواد مخدر خودداری شود و دستگاه‌های اجرایی از اجرای طرح‌های مبارزه مواد مخدر حمایت کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی برای تحرک، پویایی و نشاط اجتماعی برای صلابت و سرزندگی نیروهای جوان جامعه برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول