اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انتقاد امام جمعه مشهد از پوشش رسانه‌ای راهپیمایی روز شهادت سردار سلیمانی در مشهد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از انعکاس ناقص هیجانات مردمی در مراسم راهپیمایی روز جمعه، در صدا و سیما انتقاد کرد و گفت: ما طلبکار نیستیم اما پوشش رسانه‌ای راهپیمایی مردم مشهد در محکومیت ترور سردار سلیمانی که در اولین روز شهادت این عزیز برگزار شد، مناسب نبود.

انتقاد امام جمعه مشهد از پوشش رسانه‌ای راهپیمایی روز شهادت سردار سلیمانی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیداری که به مناسبت سالروز تأسیس بسیج رسانه با مدیران، سردبیران و اصحاب رسانه خراسان رضوی داشت، ضمن قدردانی از تلاش اصحاب رسانه و خبرنگاران بسیجی، اظهار کرد: تشکر ویژه دارم از مجاهدت‌هایی که شما اصحاب رسانه در نقطه عطف تاریخ گام دوم انقلاب یعنی شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش داشتید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: از نقطه شهادت تا تدفین این شهدا مسائل، اخبار، حرکت‌ها و هیجانات عمومی را پوشش خبری بسیار خوبی دادید.

وی با بیان اینکه تراکم جمعیت مشهد نسبت به مسیر تشییع بی‌نظیر بود و تخمین زده‌اند ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این مسیر حضور داشتند، خاطرنشان کرد: اما با این تراکم بالای تشییع کنندگان پیکر شهدا با نظمی بی‌نظیر نسبت به دیگر نقاط کشور مدیریت شد.

آیت‌الله علم الهدی در ادامه از انعکاس ناقص هیجانات مردمی در مراسم راهپیمایی روز جمعه، در صدا و سیما انتقاد کرد و گفت: ما طلبکار نیستیم اما پوشش رسانه‌ای راهپیمایی مردم مشهد در محکومیت ترور سردار سلیمانی که در اولین روز شهادت این عزیز برگزار شد، مناسب نبود.

من هم جزو اصحاب رسانه هستم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اصحاب رسانه اصحاب حرف و سخن و ارائه مطلب هستند، افزود: ما هم با شما همکاریم چون تریبون نماز جمعه و خطابه امروز جزو جریان‌های رسانه‌ای موثر در امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه همه فرمایشات امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری، استنباط، اجتهاد و استخراج حکم از مبادی وحی است نه یک حرف و سخن معمولی، اظهار کرد: مسأله بسیج در واقع اول یک رهنمود دینی امام بود و امام این رهنمود را از سیره پیامبر(ص) و اصحابشان در جنگ بدر استخراج کردند.

اصحاب رسانه، خط مقدم جنگ رسانه‌ای هستند

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دو بار مقام معظم رهبری فرمودند که میدان ما یکی در جنگ نرم و رسانه است و دیگری در عرصه اقتصاد؛ گفت: دشمن اگر عزیز این مملکت را در شب تار مخفیانه می‌زند یعنی در عرصه نظامی بیشتر از ترور ناجوانمردانه از او ساخته نیست، اما در دو جبهه رسانه و اقتصاد قوی ظاهر شده است و در عرصه رسانه شما در خط مقدم هستید.

نماینده‌ ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این جبهه مقدم، دفاع هر کدامتان مسؤولیتی است که بر مبنای اعتقادتان به خدا و پیامبر و ائمه(ع) دارید. فرمانده آنها هستند ما همه سرباز هستیم، پس باید پاسخگوی آنها باشیم.

 وی، اعتقاد، ایمان و حس فداکاری را اصل کار اصحاب رسانه دانست و تصریح کرد: نگرش سیاسی جایی ندارد.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه در جنگ، یک عده تا مرز شهادت پیش می‌روند و فداکاری می‌کنند و از هیچ دشمنی و خباثتی که به حقشان می‌شود ابایی ندارند، متذکر شد: در عرصه جنگ رسانه‌ای، تهاجم‌ها به شما، برخوردها، توهین، اتهام، مخالفت، افترا و رسوایی است، من هم به عنوان عضوی از اصحاب رسانه، باید مانند شما بایستم و ملاحظه خودم را نکنم باید امکاناتم را به پای امام زمان(عج) بریزم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: آنقدر که بنده مورد اهانت و افترا قرا گرفته‌ام کمتر کسی به آن دچار شده، اما حتی یک بار در تریبون نماز جمعه از خودم دفاع نکرده‌ام چون نماز جمعه برای من جزو امکانات جبهه جنگ است و نباید برای شخص من هزینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به اصحاب رسانه گفت: هیچوقت خودتان را با جبهه استکبار مقایسه نکنید چون چیزی که شما دارید آنها با آن امکاناتشان ندارند و آن خداست؛ پس با همین امکانات خدا یک ما را صد برابر برکت می‌دهد.

مسؤول خائن و بد اندیش نداریم

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: شاید من به بعضی مسؤولان به جهت روش مدیریتی نقد داشته باشم اما معتقدم اگر منصفانه نگاه کنیم، در دنیا هیچ نظامی مانند مسؤولان ما ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: به همه دولت‌ها هم نقد شده‌است و هیچکدام خالی از اشکال نبوده‌اند، از بعد فرار بنی صدر تا به امروز، وزیری نداریم که بتوانیم بگوییم برد، خورد، چاپید و اکنون در یک کشور خارجی در حال خوشگذرانی است.

وی خاطرنشان کرد: مسؤول، رؤسای قوای سه گانه و مراتب پایین‌تر شان هستند، اکنون ۴ هزار کارگزار داریم همه شان خالی از اشکال نیستند ما هم نقد داریم اما روز و شب با همان اندیشه و توان فکری و جسمی خودشان در حال تلاش برای کشور هستند و هیچکدامشان خائن یا بد اندیش به انقلاب و نظام نیستند.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه ولایت در همه زمان‌ها بر تمام ابعاد نظام نفوذ داشته و دارد، متذکر شد: مقام معظم رهبری روی این نکته حساس هستند و حتی یک بار که من در حضور ایشان کلمه "اشکال" را به کار بردم ایراد گرفتند و گفتند وقتی مطمئن نیسیتید چیزی عمدی بوده یا نه، بگویید اشتباه‌ شده‌است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: من خودم فرد منتقدی هستم و چه بسا منطق تیزی هم در انتقاد دارم اما انصاف ایجاب می‌کند موضع درستی در انتقاداتمان داشته باشیم و تلاش‌ها را نادیده نگیریم، بالاخره هیچ کسی در هیچ رده و مسؤولیتی مصون از اشتباه نیست.

خون شهدا در این کشور اجازه نمی‌دهد فرد خائنی به مسؤولیت برسد

وی ابراز کرد: خون شهدا در این کشور اجازه نمی‌دهد فرد خائنی به مسؤولیت برسد، اگر کسی ما را به لحاظ موضع سیاسی یا بینشی قبول ندارد بی‌دین نیست ما اصول دین نیستیم که معیار دینداری یا ضد انقلاب بودن افراد باشیم.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و بیانیه صبح امروز نیروهای مسلح، گفت: مسؤولین امر باید بیایند و به مردم توضیح دهند موضوع چه بوده اما چیزی که به نظر می‌رسد این است که سامانه خودکار عمل کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: اینکه دیر اعلام کردند هم شاید به خاطر شک و تردیدی بوده که روی این موضوع داشته‌اند، خطای انسانی یا در برج مراقبت بوده یا در آن نقطه پدافندی خاص، در هر صورت تا توضیحات خودشان را نشنویم نمی‌توانیم قضاوت منصفانه و اظهار نظری در این باره داشته باشیم.

اعتراف مقامات نظامی ایران به خطا در حادثه هواپیما؛ نشانه صداقت نظام جمهوری اسلامی

وی اعتراف مقامات نظامی ایران به خطا را نشانه صداقت نظام جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: قبل از اینکه دیگران بخواهند بیایند و موضوع را کشف کنند، خودشان بیانیه صریح دادند، این نشانه‌ای از صداقت نظام است که از شما اصحاب رسانه انتظار می‌رود این موضوع را برای مردم تبیین کنید، شما مشاهده کردید که آمریکا چطور تعداد کشته‌ها و زخمی‌های خود را در حمله موشکی ایران انکار و به افکار عمومی جهان توهین کرد.

آیت الله علم‌الهدی در ادامه سخنان خود، گریزی هم به بحث انتخابات پیش رو زد و گفت: جریانی که از شهادت سردار سلیمانی پیش آمد و آن شور و هیجانی که از این موضوع به وجود آمد همه مسائل از جمله انتخابات را تحت تاثیر قرار داد و امیدواریم مردم متاثر از این موضوع با بصیرت انقلابی و حس تکلیف به میدان بیایند و رقابت‌های انتخابی غیر انقلابی و قدرت طلبانه نداشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: بخشی از فضای انتخاباتی به عهده شما اصحاب رسانه است و از این هیجان انقلابی به وجود آمده حسن استفاده را داشته باشید و آن را در مسیر انتخاب درست هدایت کنید.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول