اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نظرسنجی| نیمی از صهیونیست‌ها مخالف مصونیت قضائی نتانیاهو هستند

پیمایش افکارسنجی جدید در فلسطین اشغالی از مخالفت نیمی از صهیونیست‌ها با مصونیت قضائی نخست‌وزیر این رژیم حکایت دارد.

نظرسنجی| نیمی از صهیونیست‌ها مخالف مصونیت قضائی نتانیاهو هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظرسنجی جدیدی که در فلسطین اشغالی، پس از درخواست «بنیامین نتانیاهو» از کنست برای دریافت مصونیت در برابر محاکمه قضائی، انجام گرفته نشان می‌دهد نیمی از صهیونیست‌ها مخالف اعطای مصونیت به وی هستند.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» طبق نتایج این نظرسنجی که توسط موسسه «معگر موخوت» و به سفارش شبکه رادیویی 103FM انجام شده، ۵۳ درصد از اسرائیلی‌ها با اعطای مصونیت قضائی به نتانیاهو مخالف هستند.

بر این اساس، ۲۸ درصد از صهیونیست‌ها موافق مصونیت نتانیاهو از پیگرد قانونی بوده و ۱۹ درصد نیز نظری ندارند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد اگر همین امروز در فلسطین اشغالی انتخابات سراسری برگزار شود، ائتلاف چپ‌گرا به رهبری حزب «آبی‌وسفید»‌ به ریاست «بنی گانتز» حائز ۵۹ کرسی و ائتلاف راست‌گرا به رهبری حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو صاحب ۵۴ کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) می‌شوند.

به نوشته عروتص شوع، در هر حالتی هیچ حزب یا ائتلافی بدون پیوستن حزب «اسرائیل بیتُنا» به ریاست «آویگدور لیبرمن» نمی‌تواند به اکثریت کنست (۶۱ کرسی) برسد و بدین ترتیب توانایی تشکیل کابینه و خارج کردن این رژیم از بن‌بست سیاسی تقریباً یک ساله را نخواهد داشت.

«آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی حدود دو ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است. پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری نیز در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول