اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حمله موشکی ایران اثبات مکانیزم‌های ضعیف نظامی آمریکا است

کارشناس مسائل سیاسی روسیه گفت: حمله موشکی ایران نشان داد مکانیزم‌های نظامی آمریکا چندان قوی و منسجم نیست.

حمله موشکی ایران اثبات مکانیزم‌های ضعیف نظامی آمریکا است

«فرهاد ابراهیم‌اف» کارشناس مسائل سیاسی مرکز تحلیلی «والدای» روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک اظهار داشت: این حمله موشکی نشان داد که سیستم دفاعی آمریکایی‌ها چندان قوی نیست.

وی در ابتدا اظهار داشت: پس از پرتاب موشک‌های ایران ذهن آمریکا و متحدانش در منطقه از جمله رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بسیار تغییر کرد و حالا آنها می‌دانند که «تهران» تنها حرف نمی‌زند.

این کارشناس روس تصریح کرد: با این اقدام از طرف ایران می‌توان گفت که در این نبرد این تهران بود که به پیروزی کامل رسید.

ابراهیم‌اف خاطر نشان کرد: آمریکا از واکنش نظامی خودداری کرد و تنها از تحریم‌های جدید خبر داد اما ایران 40 سال تحت تحریم‌های شدید زندگی کرده و به خودکفایی رسیده است.

وی افزود: حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا، امنیت این کشور را تقویت کرد و رئیس جمهور ترامپ از این موضوع اطلاع دارد.

کارشناس روس خاطر نشان کرد: علاوه بر این رئیس جمهور آمریکا شعار اصلی تبلیغات انتخاباتی خود یعنی جلوگیری از وقوع جنگ را رعایت نکرد.

ابراهیم اف گفت: همچنین ترامپ مشکلات داخلی فراوانی دارد و بر خلاف انتظاراتش حتی نمایندگان حزب جمهوری‌خواه نیز از اقدامات اخیر وی حمایت نکردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ترامپ توسعه روابط با ایران را هدفگذاری کرده و حتی آماده ایجاد برجام جدید است اما حالا این اتفاق غیرممکن می‌باشد.

ابراهیم‌اف گفت: پرتاب موشک‌ها پیامی نه تنها برای آمریکا بلکه برای تمام کشورهای جهان داشت با این مضمون که ایران آماده دفاع از شهروندان خود است.

وی تصریح کرد: ترور «قاسم سلیمانی» رئیس سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پیشنهاد «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا انجام شد و متأسفانه رئیس جمهوری این کشور از پیشنهاد وزیر خود حمایت کرد اما در حال حاضر ترامپ از این اقدام خود پیشمان است.

این کارشناس در پایان اظهار داشت: در حال حاضر آمریکا با هدف کاهش مبادلات اقتصادی ایران با کشورهای مختلف جهان از جمله اروپا و روسیه تحریم‌های جدیدی را ایجاد کرده همچنین فشار‌های سیاسی دیگری اعمال خواهد شد بنابراین ایران باید آماده دوره جدید مقابله و مبارزه باشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول