اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برف و باران از فردا در بسیاری از شهرها/ ‌کاهش دما و سرما در کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه دمای هوا در مناطق شمال غرب و غرب کشور 3 تا 5 درجه کاهش می‌یابد، همچنین فردا در مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز 2 تا 3 درجه کاهش دما داریم.

برف و باران از فردا در بسیاری از شهرها/ ‌کاهش دما و سرما در کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: اواخر وقت امروز در جنوب شرق کشور بارندگی داریم،‌ امروز همچنین شاهد بارش در نوار غربی کشور، دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل خزر و شمال‌شرق کشور بودیم.

وی ادامه داد: فردا در نوار غربی کشور بارش خفیف خواهیم داشت و در سایر مناطق کشور برف و باران ادامه دارد که در جنوب کشور به شکل رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه شدت بارش‌ها در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب فارس خواهد بود.

ضیائیان با اشاره به اینکه روز شنبه وزش باد شدید در نوار شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود، افزود: روز شنبه نیز غیر از نوار غربی کشور در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و سایر مناطق کشور برف و باران داریم که شدت آن در نیمه شرقی کشور و همچنین مرکز و غرب خزر خواهد بود.

وی بیان داشت: در مناطقی که ذکر شد آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلاب، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر، پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود، ممانعت از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و بکارگیری لوازم ایمنی و احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی در دستور کار باشد.  

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه در سواحل خزر و شرق کشور بارش پراکنده داریم.

وی اضافه کرد: روز جمعه دمای هوا در مناطق شمال غرب و غرب کشور 3 تا 5 درجه کاهش می‌یابد، همچنین فردا در مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز 2 تا 3 درجه کاهش دما داریم و از شنبه در شرق کشور 4 تا 7 درجه کاهش دما خواهیم داشت.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی تهران اظهار داشت: آسمان پایتخت فردا ابری در برخی ساعات وزش باد با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و فردا شب کاهش ابر و کاهش دما را در تهران داریم، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 درجه و یک درجه زیر صفر است.

وی بیان داشت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 20 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان و اردبیل با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین استان مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در 20 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول