اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پلمب واحد قصابی متخلف در لردگان/ لزوم توجه به برچسب دامپزشکی

رئیس شبکه دامپزشکی لردگان گفت: مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی خواست تا این محصولات را از مراکز مجاز که تحت نظارت دامپزشکی هستند تهیه و به پرچسب مورد تأیید دامپزشکی و مشخصات ثبت شده در این برچسب، دقت و توجه کنند.

پلمب واحد قصابی متخلف در لردگان/ لزوم توجه به برچسب دامپزشکی

بیژن حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه یک واحد قصابی به دلیل کشتار غیرمجاز دام در این شهرستان پلمب شد، گفت: این واحد صنفی ذبح خارج از کشتارگاه انجام داده که این عمل تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی لردگان با بیان اینکه پس از ابلاغ  تذکر و اخطاریه‌های کتبی لازم، فرد متخلف به مراجع مربوطه معرفی و با حکم مقامات قضایی این واحد پلمب شد، افزود: اکیپ‌های بازرسی بهداشتی این شبکه به صورت شبانه‌روزی و مستمر، بر فعالیت تمام واحدهای صنفی مرتبط با فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: هم‌زمان با بازرسی‌های بهداشتی از واحدهای صنفی مرتبط با حوزه دامپزشکی این شهرستان، آموزش چهره به چهره متصدیان این واحدها در خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و عفونت‌ها مورد تأکید قرار می‌گیرد.

حسین‌پور با تأکید بر اینکه لاشه‌هایی که پس از کشتار در کشتارگاه‌ها و تحت نظارت دامپزشکی در واحدهای صنفی مجاز، عرضه می‌شوند دارای لیبل (برچسب مشخصات بهداشتی دامپزشکی) و مهر تأییدیه ذبح شرعی هستند، اضافه کرد: به عبارتی نظارت بهداشتی در مراحل قبل، حین و پس از کشتار را گذرانده و از لحاظ ذبح شرعی نیز مورد تأیید هستند.

حسین‌پور از مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی خواست تا این محصولات را از مراکز مجاز که تحت نظارت دامپزشکی هستند تهیه و به پرچسب مورد تأیید دامپزشکی و مشخصات ثبت شده در این برچسب، دقت و توجه کنند.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول