اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

از پژوهش‌محور نبودن اعتبارات پژوهشی تا لازم‌الاجرا بودن تصمیمات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بر لازم‌الاجرا بودن تصمیمات گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تاکید شد.

از پژوهش‌محور نبودن اعتبارات پژوهشی تا لازم‌الاجرا بودن تصمیمات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بر راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری تاکید شد.

در همین خصوص چنگیز هاشمی نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به تلاش اتاق بازرگانی برای بهبود فضای کسب و کار در ادارات استان گفت: اقتصاد و دارایی متولی تشکیل پنجره واحد سرمایه‌گذاری است اما مدیرکل این دستگاه‌ یا می‌گوید چای نداریم یا کارشناسان نیامدند و یکسال است فقط همین حرفا را می‌شنویم.

وی با بیان اینکه جلسات بدون خروجی دردی را دوا نمی‌کند، از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم انتقاد کرد و گفت: این سازمان اعتباراتی به پژوهش اختصاص می‌دهد اما پژوهش‌ها کاربردی نبوده است و بروید تحقیق کنید این اعتبار چگونه هزینه می‌شود.

هاشمی از عدم تدوین سند توسعه صادرات هم انتقاد کرد و افزود: سال‌هاست می‌گویند سند توسعه صادرات قرار است تدوین شود اما کاری نمی‌شود.البته این صحبت‌ها با واکنش سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مواجه شد.

سالار حسین‌پور سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در خصوص فضای کسب و کار در استان گفت: در سطح استان کاری برای بهبود فضای کسب و کار نشده است و بهبود فضای کسب و کار همه در سطح کلان بوده است.

در پایان این نشست هم سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست بر لازم‌الاجرا بودن تصمیمات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها حداکثر تا ۳۰ روز موظف به اجرایی مصوبات هستند.

معاون اقتصادی استاندار بر تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مجوزهای سرمایه‌گذاری تاکید کرد و یادآور شد: فرمانداران توجه بیشتری به طرح‌های سرمایه‌گذاری داشته باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول