اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

بزرگداشت شهید سلیمانی به میزبانی دانشگاهیان سراسر کشور برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از سوی دانشگاهیان کشور و به میزبانی دانشگاه تهران، روز یکشنبه 22 دی ماه برگزار می‌شود.

بزرگداشت شهید سلیمانی به میزبانی دانشگاهیان سراسر کشور برگزار می‌شود

 مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از سوی دانشگاهیان کشور  به میزبانی دانشگاه تهران، روز یکشنبه ۲۲ دی ماه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ در مسجد این دانشگاه برگزار می‌شود. 

وی افزود: دل تمامی ملت ایران از این داغ سوگوار است و دانشگاهیان نیز به همین ترتیب از اولین لحظات انتشار خبر جانسوز شهادت این فرمانده دلیر و سرباز ملت و میهن و اسلام، همپای دیگر آحاد ملت سوگوار بوده و حضور گسترده و چشمگیری نیز در مراسم تشییع این شهید بزرگ داشته‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به درخواست‌های مکرر دانشگاهیان، بویژه استادان دانشگاه‌ها، برای برگزاری مراسمی که بتوان در آن نسبت به روح آسمانی این سردار سرافراز ادای احترام کرد، گفت: ما در دانشگاه تهران بنا داشتیم با همکاری و همراهی همه نهادهای فرهنگی مراسمی را در این خصوص برگزار کنیم، اما بعد از مشورت با دوستانمان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصمیم بر آن شد تا یک مراسم باشکوه از سوی تمام دانشگاهیان برای این فرزند دلاور وطن و این الگوی راستین استکبارستیزی برگزار شود.

سرسنگی اعلام کرد: این مراسم با حضور مسؤولین و مدیران ارشد دو وزارتخانه، رؤسا، استادان، دانشجویان، مدیران و کارکنان دانشگاه‌ها، بویژه دانشگاه‌های تهران، برگزار خواهد شد و ادای دینی خواهد بود به مردی که جان خود را برای امنیت و آرامش این کشور در طبق اخلاص گذاشت.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد به برکت خون شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای این رخداد تروریستی، همدلی و وفاق در بین تمام گروه‌های معتقد به ارزش‌های نظام اسلامی بیشتر شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به حضور گسترده و معنادار مردم در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی افزود: هر چند این واقعه را باید یکی از تلخ‌ترین وقایع این روزگار نامید، اما پیامی روشن را به تمام جهان مخابره کرد؛ پیام رشادت مردم ایران، تیزهوشی و فرصت‌سنجی آنان و اینکه علی‌رغم همه مشکلات هنوز ارزش‌های دینی و ملی برای آنها اصلی خدشه‌ناپذیر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌امیدوارم دولتمردان قدر این مردم شریف و وفادار را دانسته و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آنان صرف کنند؛ مطمئن هستم روح سردار سلیمانی نیز بیش از هر چیز در آرزوی آن است که این ملت منحصربفرد به جایگاه و موقعیتی که لایق آن هستند برسند و در پس این روزهای سخت، روزهای بهتری در پیش روی ایرانیان و خصوصا نسل جوان آن باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول