اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جوابیه آموزش و پرورش استان زنجان در مورد یک خبر و توضیحات فارس

در جوابیه آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص خبر مندرج در خبرگزاری فارس با عنوان «تخلف مالی این بار در آموزش و پرورش! مدیر تخلف کرد، اداره آموزش و پرورش سکوت» آمده است: خط قرمز ما مدیران تلاشگر و زحمتکش مدارس هستند.

جوابیه آموزش و پرورش استان زنجان در مورد یک خبر و توضیحات فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، به دنبال درج مطلبی با عنوان «تخلف مالی این بار در آموزش و پرورش! مدیر تخلف کرد، اداره آموزش و پرورش سکوت» اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با ارسال نامه‌ای به برخی موارد مطرح شده در این گزارش پاسخ داده است.

در جوابیه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان آمده است:

1_آموزش و پرورش خود را ملزم به پاسخگویی به تمام دغدغه‌مندان تعلیم و تربیت اعم از مدیران مدارس، معلمان، اولیا و دانش‌آموزان می‌داند و همت این اداره کل، بر امیدآفرینی و اصلاح امور است اگر چه برخی از موارد پاسخگویی ممکن است مستلزم صرف زمان برمبنای فرآیندهای قانونی  باشند.

2_با توجه به اینکه در چند مورد عدم پاسخگویی مدیران آموزش و پرورش در آن خبرگزاری درج شده، این توضیح ضروری است که از شروع درخواست‌های رسیدگی به موضوع  مدرسه مربوطه، کارشناسان ناحیه و استان با جدیت اقدام به حضور در مدرسه، بررسی و گزارش وقایع مربوطه و ارسال آن موارد و مستندات به اداره کل نموده‌اند همچنانکه در متن خبر نیز این موارد درج شده است.

3_مواردی که از طرف ناحیه به اداره کل ارسال شده، در هیأت تخلفات اداره کل مورد بررسی و رسیدگی قرار دارد و حسب مراحل قانونی بایستی فرایند قانونی خود را طی کند.

4_در خصوص فعالیت حسابداران اداری در مدارس، قانونا این موارد تخلف محسوب می‌شود و چنانچه مواردی گزارش شود پیگرد قانونی را خواهد داشت.

6_در برخی موارد اولیای محترم یا خبرنگاران عزیز متقاضی رسیدگی فوری به گزارشات و اعلام نتایج فوری هستند، ولی فرایند رسیدگی به گزارشات واصله نمی‌تواند از مجرای قانونی و منطقی خارج شود و بایستی اسناد و مدارک و مستندات بصورت جزئی بررسی شود.

7_با عنایت به تلاش‌ها و زحمات مدیران و معلمان خدوم در مدارس، معتقدیم مدیران زحمتکش و صادق ما همچنان مورد حمایت قانونی بوده و در برابر بی‌انصافی‌ها خط قرمز محسوب می‌شوند و اگر چنانچه موردی از قانون شکنی از فعالیت مدیران گزارش شود، از طریق قوانین و مقررات ساری و جاری پیگیری خواهد شد.

 

توضیحات خبرگزاری فارس

شایان ذکر است، در فرآیند نگارش و انتشار این گزارش در خبرگزاری فارس در زنجان ذکر چند نکته ضروری است.

نخست آنکه پس از دریافت چندین مورد تماس تلفنی از سوی اولیای دانش‌آموز و مطالبه انتشار خبر تخلف مدیریت این مدرسه و عدم رسیدگی قاطع آموزش و پرورش به این پرونده بررسی موضوع توسط خبرنگار فارس در دستور کار قرار گرفت تا از انصاف عدول نشود، چرا که این رسانه خود را صدای مردم می‌داند و بر خود وظیفه می‌داند، گزارشات مردمی را پیگیری و مطالبه‌گری را در دستور کار خود قرار دهد.

دوم اینکه همانگونه که در این گزارش نیز قید شد پیگیری‌های خبرنگار فارس از اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان برای معرفی مدیران مربوطه و دریافت فرآیند پیگیری این پرونده بی‌نتیجه ماند و با وجود اینکه خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد نگارش یک سویه این خبر و عدم اظهار نظر آموزش و پرورش مراتب با روابط عمومی این اداره درمیان گذاشته شد اما مسؤولان ذی ربط بر عدم پاسخگویی اصرار داشتند.

سوم اینکه یا توجه به اینکه آموزش و پرورش به اولیای دانش‌آموزان این مدرسه اعلام کرده بود رسیدگی به پرونده تا حداکثر 15 دی‌ماه «در فرصت 10 روزه» به پایان برسد و نتیجه اعلام خواهد شد و بر همین اساس خبرگزاری فارس با عدم انتشار این گزارش سعی در ادامه جریان این پرونده در فضای داخل مجموعه داشت که پس از گذشت مهلت اعلامی از سوی اداره آموزش و پرورش استان زنجان برای رسیدگی به پرونده همچنان این پرونده مسکوت باقی ماند و موجب شد بار دیگر اولیا دست به دامن رسانه شده و خواستار رسانه‌ای شدن ماجرا شوند و همین موضوع عاملی شد تا این بار خبرگزاری فارس رسالت اصلی خود یعنی پیگیری مطالبات مردمی را در دستور کار قرار دهد.

گفتنی است، که آموزش و پرورش استان زنجان در مقابل خبرها و مصاحبه‌های انتقادی سکوت کردن را برگزیده (و فضای مجازی را برای پنهان شدن انتخاب کرده‌اند چرا که همین جوابیه آموزش و پرورش نیز قبل از ارسال به خبرگزاری فارس بدون رعایت عرف ارسال جوابیه در فضای باز نشر و سپس به خبرگزاری فارس ارسال شده است) و همین موضوع موجب شده است تا خبرنگاران و اصحاب قلم در بیان انتقادات از این دستگاه با مشکل مواجه شوند و امید است این رویه تغییر یابد، چرا که بی‌شک رسانه‌ها برای تعالی و پیشرفت بخش‌های مختلف در استان آماده همکاری هستند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول