اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی تا پایان سال

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این طرح باعث ارتقاء کیفیت ، افزایش بهره وری و کاهش هزینه های صنعت آب و فاضلاب در شهرها و روستاها می شود.

اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، سید ابراهیم علوی امروز در دیدار با فرماندار بردسکن اظهار کرد: در سطح خراسان رضوی 26 هزار کیلو متر شبکه آبرسانی داریم که برای اصلاح شبکه و جلوگیری از هدر رفت آب نیاز به 13 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه در سطح استان 2 هزار و 500 روستا و 70 شهر را تحت پوشش داریم، افزود: سالانه 80 میلیارد تومان برای امورات جاری آب و فاضلاب روستایی اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود یک درجه افزایش دما را تجربه می‌کنیم، بیان کرد: کمبود اعتبار موجب فرسودگی بیشتر شبکه آبرسانی در سطح خراسان رضوی شده است.

علوی همچنین از اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این طرح باعث ارتقاء کیفیت ، افزایش بهره وری و کاهش هزینه های صنعت آب و فاضلاب در شهرها و روستاها می شود.

وی گفت: شهرستان بردسکن یکی از شهرهای بحرانی تنش آبی در سطح خراسان رضوی است.

مدیر عا مل شرکت‌های آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه 100 پروژه اولویت‌دار نیمه تمام در سطح استان وجود دارد، افزود: جهت تکمیل این پروژه ها به 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 لزوم اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی سه شهر بردسکن، انابد و شهرآباد

فرماندار بردسکن در ادامه این جلسه، گفت: با توجه به جلوگیری از هدر رفت  آب ، شبکه فرسوده سه شهر بردسکن، انابد و شهرآباد نیازمند توجه بیشتری است.

مجتبی شاکری با بیان اینکه 20 روستای شهرستان بردسکن به صورت تانکر آبرسانی می‌شود، افزود: در حوزه روستایی 91 روستا در سطح شهرستان داریم که 75 روستا تحت پوشش آب روستایی است.

وی با اشاره به اینکه 850 کیلومتر طول شبکه آبرسانی روستایی این شهرستان است، اظهار کرد: 12 روستای بالای 20 خانوار در بردسکن هنوز از وضعیت آب شرب بهداشتی پایدار برخوردار نیستند.

انتهای پیام/70050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول