اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تشکیل 755 پرونده قاچاق سوخت در کردستان/ کشف 973هزار لیتر سوخت قاچاق

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: 755 پرونده قاچاق سوخت به ارزش ریالی 48 میلیارد و 985 میلیون ریال از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در استان تشکیل شده است.

تشکیل 755 پرونده قاچاق سوخت در کردستان/ کشف 973هزار لیتر سوخت قاچاق

نجیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از تشکیل 755 پرونده قاچاق سوخت در استان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در مجموع 973 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

به گفته وی، ارزش ریالی پرونده‌های مرتبط به قاچاق سوخت استان 48 میلیارد و 985 میلیون ریال و میزان محکومیت 48 میلیارد و 985 میلیون ریال بوده است.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان، 618 پرونده تشکیل شده با ارزش ریالی 29 میلیارد و 305 میلیون ریال و محومیت 30 میلیارد و 898 میلیون ریال مربوط به قاچاق 666 هزار لیتر قاچاق نفت گاز بوده است.

حسینی از تشکیل 128 پرونده در رابطه با قاچاق بنزین در 9 ماهه امسال در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی 174 هزار لیتر بنزین قاچاق کشف شده براساس نظر کارشناسان 13 میلیون و 275 هزار ریال و میزان محکومیت در نظر گرفته 9 میلیارد و 818 میلیون ریال بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث قاچاق سوخت نفت سفید کمترین میزان را به خود اختصاص داده است، گفت: در مجموع 132 هزار و 620 لیتر نفت سفید قاچاق در مرزهای استان کشف شده و با تشکیل 9 فقره پرونده به ارزش ریالی 8 میلیارد و 268 میلیون ریال به همین میزان متخلفین محکوم شده اند.

تشکیل 33 پرونده قاچاق دام در کردستان

وی در ادامه با بیان اینکه از اول امسال تاکنون ۱۵ فقره پرونده مربوط به قاچاق دام سبک شامل ۷۶۶ راس و ۱۸ فقره پرونده دام سنگین شامل ۱۳۰ راس در این استان تشکیل شده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون  33 پرونده قاچاق دام سبک و سنگین در استان تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان خاطرنشان کرد: ارزش ریالی میزان کشفیات دام قاچاق در استان 28 میلیارد و 507 میلیون تومان و محکومیت در نظر گرفته شده 25 میلیارد و 110 میلیون ریال بوده است.

حسینی از کاهش میزان قاچاق دام و پرونده‌های تشکیل شده در این راستا در استان خبر داد و گفت: بیشترین قاچاق دام استان از طریق چرای دام در شهرهای مریوان، سروآباد و بانه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در فصل پاییز و زمستان نیز به دلیل وضعیت جوی و بسته شدن مسیرها قاچاق دام به صفر می‌رسد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان با بیان اینکه رسانه‌ها در درج اطلاعات میزان کشفیات قاچاق به آمار ارائه شده از سوی تعزیرات حکومتی توجه کنند، گفت: اینکه در مرز کالایی به عنوان قاچاق کشف و ضبط و از سوی دستگاه کاشف پرونده تشکیل می‌شود حتما تائید بر قاچاق بودن آن نخواهد بود.

حسینی خاطرنشان کرد: زمانی کالا به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود که پرونده رسیدگی و محکومیت مشخص شود چرا که در برخی موارد رای به برأت داده می‌شود و این آمار نباید در آمار کلی میزان قاچاق استان بیاید.

وی در پایان تصریح کرد: در زمینه کشف و ضبط جوجه یک‌روزه قاچاق با کشف یک‌میلیون و 608 هزار قطعه جوجه یک‌روزه در مجموع 9 ماهه امسال 177 پرونده به ارزش ریالی 28 میلیارد و 588 میلیون ریال تشکیل و 28 میلیارد و 428 میلیون ریال محکومیت صادر شده است.

انتهای پیام/233071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول